دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 خرداد 1402 - 13:24
در گفت‌‌وگو با آنا مطرح شد؛

جایگاه رقابت‌پذیری فناورانه دانش‌بنیان‌ها در منطقه

جایگاه رقابت‌پذیری فناورانه دانش‌بنیان‌ها در منطقه
یک تولیدکننده محصولات نوین ساختمانی گفت: یکی از اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط با بازار‌های جهانی است؛ چراکه رقابت‌پذیری بین محصولات نوین بر پایه دانش‌بنیان افزایش یافته است.
کد خبر : 852807

جواد حدادی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: محصول ارائه شده در شرکت دانش بنیان، به عنوان یک محصول نوین ساختمانی است که کاربرد آن در تعمیر و بهسازی سازه‌های بتنی است و مورد استقبال تولید کنندگان در حوزه ساخت و ساز و عمران قرار گرفته است.

تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان که در نمایشگاه «آبادیران» حضور دارد، افزود: استفاده از محصول نوین بر پایه دانش بنیان از لحاظ کیفیت با سایر تولیدات به سبک سنتی متفاوت است. به طور نمونه برای تعمیر اسکلت فلزی از جوشکاری استفاده می‌شود، اما قطعاً تعمیر اسکلت‌های بتنی پس از خشک شدن بسیار سخت و در نهایت با تخریب و افزوده شدن هزینه‌ها منجر می‌شود که این موضوع برای تولید کنندگان و فعالان در بخش ساخت و ساز و سازه‌های بتنی و فلزی بسیار گران تمام می‌شود.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان در بخش تولید چسب سازه‌ها ادامه داد: تولیدات این شرکت بر پایه علم دانش بنیان توانست مشکل افزایش هزینه را در بخش قابل توجهی بکاهد. با استفاده از این محصول (چسب) تا رفع عیوب هم باعث کاهش هزینه و هم زمان تعمیر سازه مورد نیاز می‌شود که این برای تولید کنندگان در بخش سازه‌های مختلف قابل توجه و توجیه اقتصادی دارد.

** مزایای تولید محصولات دانش بنیان چیست؟

حدادی با اشاره به اینکه چسب تولید شده در این شرکت دانش بنیان مزایای زیادی در حوزه مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستایی دارد، گفت: از نکات مهم در تولید این محصول (چسب) می‌توان به افزایش مقاومت آن در برابر فشار‌های زیاد به ساختمان اشاره کرد و از دیگر نکات مهم این محصول دانش بنیان، پیوند بافت قدیمی بتن با بافت جدید است که مورد استقبال قرار گرفته است.

تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان در خصوص بازار داخل و صادرات محصولات دانش بنیانی گفت: شرکت‌های دانش بنیان برای معرفی بیشتر محصولات خود نیاز به فضای امن بیشتر در داخل و خارج از کشور دارند. از این رو معرفی محصولات مستلزم تولیدات بیشتر با کیفیت بالاتر وباتوجه به فناوری روز دنیا است.

** بازار صادرات محصولات دانش بنیان

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در بخش تولید چسب سازه‌ها گفت: امروز این محصول به همراه نماینده ویژه این شرکت در نمایشگاه سوریه حضور دارد تا تعاملات جهت صادرات محصول تولید شده در این شرکت دانش بنیان وارد بازار پُر تقاضای سوریه شود.

حدادی افزود: یکی از اهداف بلند مدت شرکت دانش بنیان تولید محصولات جدید با کیفیت بالاتر جهت رفع نیاز بازار پُر متقاضی است. این شرکت علاوه بر تولید چسب بر آن است که با افزودن نانو به محصول، تولیدات جدیدی به عنوان چسب نانویی وارد بازار کند.

به گفته تولیدکننده محصول دانش‌بنیان؛ برای ادامه فعالیت در بخش تولید با محوریت صادرات باید بستر برای فعالیت و حضور دانش بنیان‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی فراهم شود و حمایت از این شرکت‌ها می‌تواند به نقطه‌ای برسد که بیشتر بازار‌های جهانی در سیطره محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته