دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 16:39

مدرسه ملی سینمای ایران منتشر می‌کند: سینما چیست!

مدرسه ملی سینمای ایران کتاب «سینما چیست!» را منتشر می‌کند.
کد خبر : 85276

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، مدرسه ملی سینمای ایران با همکاری دانشگاه تهران و سازمان امور سینمایی در پروژه‌ای با عنوان «مسائل، چالش‌ها و چشم‌انداز توسعه اسلامی و ایرانی صنعت سینمای ایران»، در سال 1394 اقدام به تألیف و ترجمه 40 عنوان کتاب کرد که این کتاب‌ها طی مراسمی در روز 6 دی 94 در محل مدرسه ملی رونمایی شدند.


مدرسه ملی سینمای ایران قصد دارد به طور منظم، این کتاب‌ها را به علاقه‌مندان و هنرآموزان رشته سینما معرفی کند. این آثار به زودی توسط مدرسه ملی سینما منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت.


اولین کتاب از این مجموعه کتاب «سینما چیست» (What Cinema Is) نوشته دادلی اندرو (Dudley Andrew) است که در سال 2010 به تألیف درآمده و اکنون توسط مدرسه ملی سینمای ایران ترجمه شده است.


این کتاب در واقع قدرت اجتماعی سینما را از طریق‌ بررسی ویژگی‌های آثار شاخص و بازبینی نهادهای سینمایی نشان می‌دهد. در این راستا نگارنده نظریه‌ سینمایی بازن را در پرتو عقاید والتر بنیامین و بارت در مورد دلالت و بازتولید مکانیکی مورد بررسی مجدد قرار می‌دهد. یکی از چالش برانگیزترین مسائل مطرح شده در این کتاب نقدی است که آندرو از رشته‌ مطالعات سینمایی ارائه می‌دهد و به طور ضمنی بیان می‌کند که زیرشاخه‌های آن مانع پیشرفت خردمندانه‌ سینما شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب