دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۰ کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارد

دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در ۳۰ کشور فارغ‌التحصیل دانشگاهی دارد
رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: از امروز افتخار دانشگاه آزاد اسلامی این است که در ۳۰ کشور دانش آموختگانی دارد که می تواند با آنها شبکه ای بسازد؛ شبکه‌ای که مایه رفعت انسانی باشد.
کد خبر : 852715

به گزارش خبرنگار آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در نخستین آیین نکوداشت دانش آموختگی دانشجویان بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک جشن فارغ التحصیلی به همه دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما و شما افتخار داریم که به نمایندگی از 8 هزار و 500 دانشجوی فارغ التحصیل شده دانشگاه آزاد این جشن را برگزار می کنیم.

دکتر طهرانچی ضمن تبریک ورود دانشجویان بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی به شبکه دانشگران جهان اسلام و تبریک مجدد به همه دانشجویانی که این دوره را با موفقیت سپری کردند گفت: باید یادمان باشد که ما به سرزمینی تعلق داریم که از شبه قاره هند تا دریای مدیترانه، روزی رهبری جهان علم را برعهده داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در واقع تا 500 سال هیچ حرف علمی جدیدی در جهان گفته نمیشد، مگر اینکه آن علم از این سرزمین به همه عالم انتشار می یافت.

دکتر طهرانچی با اشاره به اینکه دانشمندان این سرزمین روزی روزگاری سرآمدان علم جهانی بودند گفت: این موضوع مایه افتخار ما است.

وی ادامه داد: در عصر حاضر نیز، با چراغی که ‌دراین سرزمین توسط امام (ره) روشن کرده است، علم به سرزمین مادری خود در حال برگشت خوردن است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همه ما و شما بدون اینکه به ملیت خود نگاه کنیم باید دست به دست دهیم ‌و توجه‌ای به ملیت‌ها نداشته باشیم بلکه عامل برتری تقوا است و ملیت‌ها برای شناختن است.

دکتر طهرانچی درادامه گفت: افتخار داریم در ایامی که ایام حج است و مسلمانان از همه جا به مکه می روند در این ایام ما به بهانه علم، اینجا گرد هم آمدیم.

وی با اشاره به خلقت انسان گفت: خدا بر فرشتگان فرمود؛ بر آدم سجده کنید. فرشتگان گفتند که از انسان جز فساد و خونریزی کاری بر نمی آید. سپس خداوند فرمود؛ من چیزی می‌دانم که شما نمی دانید و سپس فرمود؛ این انسان میتواند مومن عالم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح مرتبه علمی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در رتبه 15 جهان بین کشورها و ملت های سرآمد علم در جهان قرار گیرد.

طهرانچی در ادامه افزود: در اسناد کشورهای پیشرو، چون ایالات متحده آمده است که؛ دنیای تک قطبی علم در حال فروریزی است و آسیا برخاسته و به جوهره علم دست یافته است.

دکتر طهرانچی گفت: رهبری معظم انقلاب فرموده است؛ بیش از 200 سال است، نظام سلطه به رهبری آمریکا درعلم و فناوری پیش افتاده است اما سبک زندگی منبعث از اخلاق تهیدستانه اش را به کشورهای دیگر القا کرده است؛ لذا ما می‌خواهیم به گونه‌ای دیگر بیندیشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت؛ می‌خواهیم دست در دست هم دهیم به مهر و دست در دست هم دهیم به علم و دنیای خویش را کنیم آباد.

طهرانچی در پایان سخنان خود افزود: افتخار دانشگاه آزاد این است که در ۳۰ کشور جهان، دانش‌آموختگانی دارد که می تواند با آنها شبکه ای به نام شبکه رفعت انسانی بسازد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته