دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارسال فرآورده های پالایشگاه ستاره خلیج فارس به شمال و مرکز ایران

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران در تشریح وضع طرحهای خطوط لوله و تاسیسات جانبی این شرکت: هدف از احداث این خط لوله به طول ٤٦٨ کیلومتر با ظرفیت انتقال روزانه ٣٠٠ هزار بشکه نفت گاز، ٣٣٠ هزار بشکه نفت سفید و ٣٦٠ هزار بشکه بنزین انتقال بخشی از فرآورده‌های تولید شده در پالایشگاه ستاره خلیج فارس با خط لوله از بندرعباس به سیرجان و رفسنجان و تامین سوخت مورد نیاز مرکز و شمال کشور است.
کد خبر : 85266

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، حمید شریف رازی افزود: طرح ساخت خط لوله جدید بندرعباس - سیرجان – رفسنجان یکی از مهمترین طرحهای این شرکت در حوزه خطوط لوله به شمار می رود.


مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران ادامه داد: خط لوله جدید بندرعباس - سیرجان – رفسنجان سه تلمبه خانه در مراکز بندرعباس، قطب آباد و مهرآران دارد.


وی، طرح احداث خط لوله آبادان – اهواز – اراک – تهران را یکی دیگر از پروژه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و افزود: این خط لوله به طول ٦٥٠ کیلومتر و ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه در روز با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریالی در حال احداث است.


شریف رازی، همچنین طرح احداث خط لوله نفت خام ترش سبزآب - تنگ فنی – شازند - ری با ١٣ هزار و ٣٠٠ میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری را مهم دانست و گفت: انتقال روزانه ٤٥٠ هزار بشکه نفت خام میدانهای دزفول شمالی به پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، شهید تندگویان تهران و در آینده آناهیتای کرمانشاه و شهریار تبریز مهمترین هدف این طرح است.


وی، طرح احداث خطوط لوله کنارگذر تهران را از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت در حوزه خطوط لوله اعلام کرد و افزود: این طرح شامل احداث خط ٢٠ اینچ به طول ١٢٧ کیلومتر از چشمه شور به اشتهارد، خط ٢٤ اینچ به طول تقریبی ١٠٧ کیلومتر از چشمه شور به ایوانکی و خط لوله ٢٦ اینچ به طول تقریبی ٩٠ کیلومتر از چشمه شور به پلنگ آباد و احداث انشعابات از خط لوله های موجود به داخل تاسیسات جدید و دو پست برق در چشمه شور و ایوانکی است که به منظور ایجاد پایداری و افزایش ظرفیت خطوط لوله شمال، شمال شرقی و شمال غربی تهران ساخته می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته