دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شکست سریال ابرقهرمانی در جذب مخاطب ادامه ساخت آن را متوقف کرد

شکست سریال ابرقهرمانی در جذب مخاطب ادامه ساخت آن را متوقف کرد
ادامه ساخت و پخش سریال تلویزیونی «شوالیه‌های گاتهام» به دلیل عدم استقبال مخاطبان و امتیازات پایین منتقدان متوقف شد.
کد خبر : 852604

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از شکست بزرگ سریال «شوالیه‌های گاتهام» (Gotham Knights) در جذب مخاطب، شبکه تلویزیونی CW (پخش کننده این سریال) به طور رسمی اعلام کرد که فصل دوم این اثر ابرقهرمانی دیگر ساخته نخواهد شد.
سریال «شوالیه‌های گاتهام» یکی از آثار جدید تلویزیونی بود که براساس برخی از ابرقهرمان‌های کمپانی معروف دی سی ساخته شده بود و داستان آن مربوط به دورانی می‌شد که «بتمن» ابرقهرمان محبوب شهر گاتهام مرده است و پسرخوانده او «ترنر هیز» (با بازی اسکار مورگان) به همراه چند شخصیت دیگر با شرور‌های شهر مثل «دوئلا دنت» دختر شخصیت «جوکر» (با بازی اولویا رز کیگان) و «هاروی دنت» (با بازی میشا کالینز) مبارزه می‌کنند.
اما این ایده آنطور که سازندگان سریال انتظار داشتند با استقبال مخاطبان همراه نبود و پس از یک فصل، مشخص شد دوستداران آثار ابرقهرمانی که در سال‌های اخیر فیلم‌ها و سریال‌های این ژانر را محبوب و پرفروش کرده بودند، با این نسخه جدید از ابرقهرمان‌های جوان و کم تجربه ارتباط برقرار نکردند.
شبکه تلویزیونی cw که سال ۲۰۰۶ با سرمایه گذاری مشترک شبکه CBS و کمپانی برادران وارنرز راه‌اندازی شد، در طول سال‌های اخیر سریال‌های محبوب زیادی را تولید کرده است. آثاری همچون «خاطرات خون آشام»، «اصیل‌ها»، «فلش»، «نیکیتا»، «سوپرنچرال» و... تعدادی از مطرح‌ترین آثار این شبکه بودند که در زمان پخش با استقبال خوبی مواجه شدند و حتی در کشور ما نیز طرفدارن زیادی دارند.
اما «شوالیه‌های تاریکی» که جزو جدیدترین پروژه‌های این شبکه بود، عملا یک شکست تجاری بزرگ محسوب می‌شد و میزان استقبال از آن به قدری پایین بود که مدیران شبکه ترجیح دادند هرچه سریع‌تر جلوی ضرر را بگیرند و اجازه ساخت این مجموعه برای فصل‌های بعدی را ندادند.
«شوالیه‌های گاتهام» در زمان پخش به هیچ وجه مورد توجه قرار نگرفت و منتقدان و مخاطبان عمومی آثار نمایشی، هردو به یک اندازه از این سریال استقبال کردند. در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) که مخصوص منتقدان شناخته شده و فعال در رسانه‌هاست، این اثر امتیاز ۲۳ از ۱۰۰ را دریافت کرده است، امتیازی که بسیار پایین است، آن هم برای سریالی در ژانر فانتزی و ابرقهرمانی که در دسته ژانر‌های پرطرفدار این روزهاست.
اما بسیاری از مخاطبان معمولی آثار نمایشی نیز با منتقدان هم نظر بودند و پس از تماشای فصل اول این مجموعه در سایت مطرح IMDB امتیاز ۴.۸ از ۱۰ را به این فیلم اختصاص دادند. امتیازی که نشان می‌دهد این سریال حتی حداقل‌های جذب مخاطب عام را هم نداشته و هم از نظر محتوا و هم از نظر ساختار، یک پروژه شکست خورده تمام عیار است.
باتوجه به این شرایط و عدم اقبال عمومی سریال «شوالیه‌های گاتهام» عدم پخش این مجموعه برای فصل‌های بعدی اتفاقی طبیعی از طرف شبکه CW بود، چون این سریال قطعا کارنامه فعالیت این شبکه تلویزیونی را نیز لکه‌دار کرده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته