دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 16:08
غریبی تأکید کرد:

ضرورت گسترش تحصیلات تکمیلی واحد ورامین - پیشوا

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گسترش تحصیلات تکمیلی در واحد ورامین -پیشوا ضروری و سازمان مرکزی در این بخش آماده هر گونه حمایت و پشتیبانی است.
کد خبر : 8526

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین غریبی که به همراه دکتر مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم و مسؤلان شهرستان پیشوا از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود واحد ورامین – پیشوا بازدید می‌کرد با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود در این واحد دانشگاهی گفت: ضرورت گسترش تحصیلات تکمیلی با توجه به شرایط و امکانات موجود امری ضروری و منطقی است.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از آنجا که این منطقه به عنوان یک قطب کشاورزی و صنعتی در سطح استان تهران وحتی کشور مطرح است، لزوم توجه جدی دانشگاه در این مقوله بسیار حائز اهمیت بوده و می‌طلبد واحد ورامین – پیشوا با در نظر گرفتن یک مرکز تخصصی آموزشی، تحقیقاتی در این بخش ورود پیدا کرده و یاری رسان کشاورزان و صنعتگران در این حوزه باشد.


وی با توجه به روند احداث بیمارستان تخصصی شهید مهتدی افزود: ایجاد ظرفیت‌های لازم هم‌زمان با احداث و تکمیل این پروژه ضروری بوده و قطعاً مساعدت دولت و خصوصاً وزارت بهداشت در پایان یافتن این مرکز بهداشتی تأثیرگذار خواهد بود.








غریبی: از آنجا که این منطقه به عنوان یک قطب کشاورزی و صنعتی در سطح استان تهران وحتی کشور مطرح است، لزوم توجه جدی دانشگاه در این مقوله بسیار حائز اهمیت بوده و می‌طلبد واحد ورامین – پیشوا با در نظر گرفتن یک مرکز تخصصی آموزشی، تحقیقاتی در این بخش ورود پیدا کرده و یاری رسان کشاورزان و صنعتگران در این حوزه باشد

رئیس واحد ورامین – پیشوا هم با ارائه گزارش کاملی از وضعیت آموزشی واحد گفت: به فضل و یاری خداوند متعال و ژرف اندیشی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در طول یک سال و نیم گذشته موفق به اخذ مجوز و تصویب ۵۳ رشته شدیم که ۷ رشتهٔ آن در مقطع دکترا، ۱۸ رشته در مقطع ارشد، ۲۳ رشته در تکمیل ظرفیت ارشد و ۵ رشته کار‌شناسی است و تحقق این مهم، باهدف تأمین نیازهای علمی جوانان منطقه صورت گرفته است.


دکتر حسینعلی شیبانی با توجه به ظرفیت ارزشمند نیروی انسانی خاطرنشان کرد: آنچه به دانشگاه اعتبار می‌دهد سرمایه انسانی اوست که حضور ۲۳۶ عضو هیأت علمی ثابت و۳۴۰ استاد مدعو بیانگر پویایی وپتانسیل مطلوب علمی این مجوعه بزرگ دانشگاهی است.


در بخش دیگری از این جلسه معاون دانشجویی وزارت علوم با بیان ویژگی‌های شهر مذهبی و انقلابی پیشوا گفت: تاریخ ما، پیشوا را به عنوان مهد انقلاب اسلامی و آغاز کنندهٔ قیامی می‌داند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و این ویژگی‌های منحصر به فرد، استحقاق مردم این منطقه در بهره‌مندی از خدمات مناسب و مطلوب از طرف مسؤلان کشور را می‌طلبد.


دکتر مجتبی صدیقی با قدر‌شناسی از اقدامات ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی به جوانان و مشتاقان تحصیلات تکمیلی در منطقه افزود: مجموعهٔ امکانات ورزشی و رفاهی مجهز واحد ورامین – پیشوا این مجموعهٔ علمی را جزو واحد‌های نمونهٔ کشوری در ارائه تسهیلات و خدمات متنوع به دانشجویان کرده است.


در ادامه دکتر ملکوتی خواه فرماندار پیشوا با ایراد مطالبی درباره جایگاه والای دانشگاه‌ها و مراکز علمی در هر منطقه گفت: به وجود این واحد دانشگاهی در شهرستان پیشوا افتخار می‌کنیم، چرا که یکی از اصلیترین محورهای توسعه در هر منطقه بحث آموزش عالی است و ‌این شهرستان ‌با وجود این واحد جامع دانشگاهی و توسعه تحصیلات تکمیلی، شاهد اعتلای اعتبار قابل توجهی در این زمینه شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته