دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1402 - 11:10
سخنگوی دولت مطرح کرد؛

علت خروج «محسن رضایی» از کابینه چه بود؟

علت خروج «محسن رضایی» از کابینه چه بود؟
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت، دلیل استعفای «محسن رضایی» از معاونت اقتصادی ریاست‌جمهوری را بیان کرد.
کد خبر : 852593

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره استعفای محسن رضایی از معاونت اقتصادی ریاست جمهوری توضیحاتی را ارائه کرد.

وی گفت: اخیراً رهبرانقلاب در ساختار شورای هماهنگی سران قوا تغییراتی ایجاد کردند و ضروری بود بر دبیرخانه این شورا تمرکز بیشتری انجام شود.

سخنگوی دولت افزود: این دبیرخانه فراقوه‌ای است و نیاز است فعالیت هایش بیشتر شود و  استقلال بیشتری می‌طلبید به همین دلیل محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی دولت استعفا دادند و حکم جدیدی برای دبیرخانه برای وی صادر شد.

بهادری جهرمی همچنین به تشریح مصوبات هیئت دولت پرداخت و گفت: در جلسه روز یکشنبه فهرست اقلام کشاورزی و غذایی مشمول اخذ عوارض صادراتی نیم درصد هستند به پیشنهاد وزارت جهاد تصویب شد.

وی افزود: این اقلام پر آب‌بر حدود ۳۰ قلم هستند. بنابر پیشنهاد سازمان محیط زیست فهرست شهر‌های آلوده مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری تصویب شد و تهران و مشهد و قم و اراک از جمله این شهر‌ها هستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه چندین اجازه موافقتنامه در راستای فعالیت‌های سیاست خارجی دولت نیز مورد موافقت قرار گرفت تا امضای موقت توسط دستگاه‌ها انجام شود، اظهار کرد: یکی از آن‌ها، امضای موافقت تجارت ترجیحی بین ایران و نیکاراگوئه بود.

بهادری جهرمی گفت: از دیگر مصوبات امروز، اصلاح بخش‌هایی از آیین‌نامه وزیران بود.

وی اظهار کرد: با تأکید رئیس‌جمهور درباره نهضت ملی مسکن و تسریع آن، هیئت دولت با افزوده شدن کمیسیون تخصصی مسکن به کمیسیون‌های دولت موافقت کرد تا پیگیری اجرای امور این طرح ملی به صورت فرابخشی با سرعت بیشتر انجام بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته