دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون امور مجلس دانشگاه آزاد:

دانشگاه آزاد اسلامی در سرفصل‌ قانون برنامه و بودجه قرار گیرد

دانشگاه آزاد اسلامی در سرفصل‌ قانون برنامه و بودجه قرار گیرد
محمد قربانی گلشن‌آباد عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های موجود باید به‌عنوان یکی از سرفصل‌های قانون برنامه و بودجه کشور درنظر گرفته شود.
کد خبر : 852531

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره طرح ملی اعتلا با هدف تعالی بخشی معرفتی، مهارتی و حرفه‌ای مسئولان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با حضور محمد قربانی گلشن‌آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، رؤسای واحد‌های دانشگاهی و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح ظرفیت‌های نیروی انسانی این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با حرکت به سمت کارآفرینی و ایجاد اشتغالزایی و نمایش امید، دانشجویان را به سمت خود جذب کند و در این راه این مجموعه مملو از استادان فرهیخته و نخبگانی است که درمقیاس ملی در هیچ دستگاهی وجود ندارد به‌طوری‌که می‌توان آن را دولت دوم نامید.

قربانی گلشن‌آباد با اشاره به توانمندی دانشگاه در رفع مشکلات ریشه‌ای به‌خصوص مشکلات منطقه‌ای درهر استان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با اتکا به سرمایه عظیم نیروی انسانی پرتلاش در هر مسئله و حوزه‌ای که ورود پیدا کرده، توانسته سربلند بیرون بیاید به‌نحوی که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود می‌تواند پرچم‌دار رفع مشکلات کشور باشد.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه یکی از جدی‌ترین مسایل مهم در رشد تعالی کشور است، ادامه داد: برنامه هفتم توسعه یکی از جدی‌ترین مسایل مهم کشور بوده و باید تلاش کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت و توانمندی به‌عنوان یکی از سرفصل‌های قانون برنامه و بودجه کشور درنظر گرفته شود؛ چراکه می‌تواند به روند روبه رشد و تعالی این مجموعه کمک کند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، اجرایی‌شدن دریافت وام توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از نظام بانکی و تعلق گرفتن یارانه غذایی به این مجموعه را دو نمونه از اقدامات انجام شده در راستای قانون برنامه و بودجه دانست.

دانشگاه آزاد اسلامی سرفصل‌ قانون برنامه و بودجه کشور درنظر گرفته شود

قربانی گلشن‌آباد متذکر شد: با توجه به بازنشسته شدن تعداد زیادی از معلمان آموزش و پرورش در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و نیز با درنظرگرفتن تعداد نفرات دانشگاه فرهنگیان و افزایش روبه رشد تعداد دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۴ باید تلاش کرد تا دانشگاه آزاد اسلامی در سرفصل‌های برنامه و بودجه در نظر گرفته شود تا علاوه بر استفاده و بهره‌مندی از توانمندی دانشگاه آزاد در تبدیل بعضی از واحد‌ها به مرکز تعلیم و تربیت معلمان آینده این کشور، ردیف بودجه، امکانات، مأموریت‌ها و ... برای دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شود.

وی، تدارک برای ساخت هفت نیروگاه اتمی و خورشیدی توسط دانشگاه آزاد اسلامی، ورود به حوزه قطعه‌سازی و ساخت قطعات حساس خودروها، دراختیار داشتن طرح‌های پتروشیمی، تحصیل ۶۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد از ۱۰۳ هزار دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل و متولی بودن طرح ملی اعتلا برای کل دستگاه‌ها را افتخاری بزرگ و برگی زرین از توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی قلمداد کرد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح دستاورد‌های فرامنطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی پرداخت و امام خمینی(ره) را موجب افتخار ایران، مظلومان و عدالتخواهان جهان دانست که در سایه الطاف خداوند و امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف شرف، آزادی و حیثیت را به همه عالم برگرداند.

طرح ملی اعتلا روز‌های یکشنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ خرداد با حضور ۲۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در واحد گرگان برگزار شد.

این طرح دارای چهار سرفصل شامل جریان‌شناسی ایران معاصر، روش تحلیل سیاسی و اجتماعی، غرب‌شناسی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی بوده که به مدت ۱۶ ساعت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته