دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شبکه سراسری «امیدآفرینان» در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد

شبکه سراسری «امیدآفرینان» در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد
شبکه سراسری «امیدآفرینان» با هدف شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور  آغاز به کار کرد.
کد خبر : 852491

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت جریان اطلاعات، استفاده از فضای مجازی و شبکه‌سازی کنشگران فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی به عنوان بستری قوی و بسیار تأثیرگذار حائز اهمیت است. با شبکه‌سازی عملیاتی کنشگران فضای مجازی و هدایت در قالب تولید و انتشار محتوای حرفه‌ای در این فضا، ضریب نفوذ و اثرگذاری مؤثر بر مخاطبان در راستای گفتمان جبهه انقلاب اسلامی فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام معرفت هدف از ایجاد شبکه سراسری امیدآفرینان را، شناسایی و شبکه‌سازی، آموزش، ساماندهی و بکارگیری عملیاتی کنشگران جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی کشور در راستای جهاد تبیین (آگاه‌سازی و امیدآفرینی) به صورت شبکه‌ای و منسجم عنوان کرد.

وی افزود: شبکه سراسری امیدآفرینان دارای شورای سیاستگذاری، رئیس و جانشین شبکه و هشت معاونت تخصصی است و در مجموع از 260 نفر کنشگر فضای مجازی تشکیل شده است. 40 نفر از این اعضا در ساختار معاونت‌های تخصصی «رصد و افکار سنجی، تحلیل، تولید محتوا، توزیع و انتشار محتوا، آموزش، شبکه‌سازی، پشتیبانی و منابع انسانی» براساس توانمندی‌های افراد بکارگیری و سازماندهی و بقیه افراد شبکه بر اساس گروه‌های 20 نفره به صورت شبکه‌ای ذیل 10 سرشبکه دسته‌بندی می‌شوند.

حجت‌الاسلام معرفت با اشاره به شرح وظایف معاونت‌های شبکه سراسری امیدآفرینان، افزود: هر یک از اعضای شبکه موظف به رصد، تولید و انتشار محتوای انقلابی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی در فضای مجازی کشور است؛ همچنین ایجاد یک صفحه شخصی و یک صفحه پوششی در «توئیتر» و «اینستاگرام» و پیامرسان‌های مطرح داخلی به ویژه «ویراستی» و «روبیکا» در راستای کنشگری پیرامون مسائل روز، از دیگر وظایف اعضای این شبکه به شمار می‌رود. اعضای شبکه موظف به انتشار محتوا و به اشتراک‌گذاری محتوای دیگر اعضای شبکه و کنشگران مورد تأیید شبکه در فضای مجازی هستند. هر یک از اعضای شبکه می‌بایست در راستای گسترش شبکه‌سازی نسبت به شناسایی کنشگران انقلابی فضای مجازی اقدام کند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان، گفت: شناسایی و ارتباط با اعضای فعال و مورد تأیید جهت به کارگیری به عنوان مسئول و اعضای معاونت‌ها، ایجاد بسترهای ارتباطی میان اعضای شبکه در فضای مجازی (ایجاد کانال و گروه‌های مشترک)، برگزاری جلسات توجیهی مجازی و حضوری با اعضای شبکه برای هماهنگی‌های بیشتر، تهیه و تدوین محتوا آموزشی و عملیاتی برای اعضای شبکه و ابلاغ دستورالعمل‌های مورد نظر در راستای کنشگری فضای مجازی، از مهم‌ترین اقدامات و گام‌های اجرایی شبکه سراسری امیدآفرینان است.

وی در پایان گفت: اخبار و مطالب مرتبط با شبکه سراسری امیدآفرینان در کانال اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد در پیامرسان ایتا به نشانی https://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد و تلفن ۰۲۱۴۷۳۵۲۱25 جهت پاسخ به سؤالات، راهنمایی و پشتیبانی در خدمت علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته