راهاندازی مدارس استعدادیابی در سما/ مدارس سمای کرمانشاه کتابخانهدار میشوند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجتالاسلام سیدوحید معتمدی معاون فرهنگی هنری و تربیتبدنی سازمان سما، جمشید همتی مدیر تربیتبدنی و سلامت، سیدمحمد نیماصفا مدیر نظارت و راهبری فرهنگی و هنری و فیرزوه جوانشیر مدیر تعالی و تربیتبدنی سازمان سما در دیدار با فرهاد گلمحمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه و حجتالاسلام امین معظمی گودرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه درباره موضوعات مختلف به تبادلنظر پرداختند.
معاون فرهنگی، هنری و تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار با اشاره به برخورداری دانشگاه آزاد اسلامی از ۸۰۰ مدرسه سما اظهار کرد: با توجه به ظرفیتهای بالای استان کرمانشاه میتوانیم شاهد گسترش مدارس سما در استان کرمانشاه به همراه توسعه کیفی با رویکرد صحیح تربیتی باشیم که این نویدبخش روزهای خوبی برای مدارس سما و مجموعه دانشگاه است.
معتمدی اضافه کرد: همخانواده بودن دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما به ایجاد فرصتهای تربیتی در مدارس از پیشدبستانی تا دانشگاه منجر شده و فرصت مغتنمی است تا با حمایت سختافزاری و نرمافزاری و استفاده از ظرفیت بالای دانشگاه خیلی بهتر مدارس را هدایت کنیم.
وی عنوان کرد: از ثمرات اتصال دانشگاه به مدارس استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره امین است که با برگزاری دورههای دانشافزایی خوب برای معلمان و نقش آن در تربیت نیروی انسانی توانمند و ظرفیت بالای طلاب طرح امین در مدارس میتوان در رشد و تعالی مدارس سما نقش پررنگی ایفا کرد.
معاون فرهنگی، هنری و تربیتبدنی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهاندازی مراکز استعدادیابی و ایجاد بستر برای سرآمد شدن هرچه بیشتر مدارس سما بر لزوم برگزاری دورههای تخصصی برای معلمان ورزش تأکید کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه را پشتوانه مدارس سما دانست و بیان کرد: توسعه کمّی مدارس سما در استان کرمانشاه در کنار توسعه کیفی سه مدرسه در دستورکار قرار دارد و دانشگاه آزاد در این باره با استفاده از ظرفیتهای بالای خود کمککار مدارس است.
فرهاد گلمحمدی با اشاره به اهمیت کارهای تربیتی در مدارس و حرفشنوی دانشآموزان از معلمان افزود: تمامی مدارس سمای کرمانشاه با تلاش همکاران جزء مدارس خوب و برتر استان کرمانشاه هستند و استادانی که علاقهمند به همکاری در مدارس باشند میتوانند به صورت آزمایشی در مدارس همکاری کنند و از ظرفیتهای خوبی که در دانشگاه وجود دارد در راستای کمک به کیفیت بهتر آموزش مدارس سما بهره ببریم.
وی تأکید کرد: در حوزههای روانشناسی و علوم تربیتی ظرفیتهای خوبی در دانشگاه وجود دارد و بیشتر استادان این رشتهها دانشیار هستند و از لحاظ علمی سطح بالایی دارند، در نتیجه خانوادهها وقتی ببینند استادانی با این درجه علمی در مدارس همکاری میکنند بسیار مشتاقتر برای تحصیل فرزندانشان در مدارس سما خواهند بود و این خود یک تبلیغ برای مطرح کردن مدارس سماست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، آمادگی این دانشگاه را برای احداث کتابخانه در مدارس اعلام کرد.
گودرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه هم بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای دفتر نهاد در راستای برگزاری کارگاههای فرهنگی با موضوعاتی درباره جذب طلاب طرح امین برای استفاده در مدارس تأکید کرد.
مجید فرهیان معاون امور مدارس سمای استان کرمانشاه هم از حمایتهای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و واگذاری بعضی ازساختمانها برای توسعه مدارس قدردانی کرد و با اشاره به ایجاد سرفصل برای برگزاری کارگاهها گفت: ارتباط مؤثر و تعامل سازنده با دانشگاه در راستای تسهیل امور و رفع چالشهای مدارس بسیار تأثیرگذار و کارگشاست.
مدیر تربیتبدنی و سلامت سازمان سما هم با توجه به اهمیت و نقش ورزش در سلامت و شادابی دانشآموزان خاطرنشان کرد: ورزش ظرفیت فوقالعادهای بهعنوان یک مزیت رقابتی برای پذیرش دانشآموزان با سایر رقباست و حوزه جذابی است که مورد استقبال دانشآموزان و اولیا آنهاست و با ورزش، دانشآموزان بسیاری از مفاهیم تربیتی مانند تعهدپذیری و نظم را فرامیگیرند.
همتی با اشاره به بهرهمندی از وجود استادان مجرب تربیتبدنی در مدارس سما عنوان کرد: ارتباط استادان تربیتبدنی با دانشآموزان و مدارس موجب رضایتمندی است.
نیماصفا مدیر نظارت و راهبری فرهنگی و هنری سازمان سما نیز اظهار کرد: باید با توسعه کمّی مدارس، توسعه کیفی مغفول نماند و هدف کل مجموعه آموزش و پرورش تأکید بر نگاه تربیتی است و پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کار مربیان پرورشی، نگاه سوددهی مدارس نباید جایگزین کیفیت شود، چراکه مبنا و اصل کار در مدرسه مسائل تربیتی است.
انتهای پیام/