دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 15:57

خوزستان به اندازه همه آثار تاریخی کشور جاذبه و اثر تاریخی دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: «خوزستان به اندازه همه کشور آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دارد و این تنوع آثار باعث تمایز خوزستان از سایر استان‌ها می شود.»
کد خبر : 85243

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، خسرو نشان در دیدار با دکتر همایون یوسفی نماینده منتخب مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان خوزستان بیش از 30 هزار اثر تاریخی دارد که این آثار تاریخی از نظر تعداد و قدمت در کشور بی نظیر هستند.


وی افزود: خوزستان محروم از داشتن یک موزه بزرگ برای نمایش آثار تاریخی و اشیای مکشوفه خود هستند به این دلیل تنها نقش امین اموالی آثار تاریخی را بازی می کنیم.


وی با اشاره به اینکه باید کوشید تا برای احداث موزه در استان گامی برداریم خاطر نشان کرد: قول های مساعدی در این زمینه داده شده است و باید کوشید تا در اسرع وقت این قول ها به اجرا نزدیک شود تا مطالعات در این زمینه آغاز شود.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به داشته های گردشگری خوزستان گفت: خوزستان از نظر اقلیمی توانمندی های منحصر به فردی دارد، زمانی که مرکز استان دارای هوای گرم است جایی در استان وجود دارد که آب و هوای مطبوع در آن برای تفریح وجود دارد و این تنوع آب و هوایی در هیچ استانی وجود ندارد.


نشان با اشاره به اینکه باید از انواع گردشگری در خوزستان سود برد، افزود: باید از گردشگری طبیعی، زیارتی، تاریخی و... برای جذب گردشگر و بهبود شرایط اقتصادی استان بهره بریم.


وی با اشاره به تنوع صنایع دستی در خوزستان گفت: برای نخستین بار در کشور رایزنی هایی برای راه اندازی موزه صنایع دستی آغاز شده و مکانی نیز در این زمینه تهیه شده و تنها در تلاش هستیم تا برای مرمت و احیای آن بنا بودجه ای تامین شود، به این منظور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی نیز برای تامین صنایع دستی فاخر سایر استان ها به منظور نمایش در این موزه قول مساعد داده اند.


وی افزود: خوزستان به دلیل برخورداری از شرایط مرزی می تواند پایانه ملی صادرات صنایع دستی کشور را در خود جای دهد و باید برای راه اندازی این بخش تلاش کنیم.


نشان گفت: برای معرفی داشته های میراث فرهنگی خوزستان باید دیدگاه رسانه ها و مدیران خوزستانی را به داشته های استان تغییر دهیم و در این زمینه باید کوشید تا چهره ای واقعی و بدور از یکجانبه نگری به نمایش بگذاریم.


وی تاکید کرد: در حال حاضر 13 پروژه شاخص در سراسر استان تعیرف شده است که می تواند در آینده تاثیر زیادی بر گردشگری خوزستان داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته