برگزاری رویداد ملی مد و لباس «رستا» در ۵ محور
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری رویداد ملی مد و لباس «رستا» (با محوریت مد و رسانه) صبح امروز در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
در ابتدای این نشست علیرضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری این رویداد در سخنانی کوتاه گفت: ما در دوره جدید تلاش میکنیم که ویژندها حضور پررنگتری در نمایشگاه مد و لباس داشته باشند. موضوع رسانه در حوزه مد و پوشاک نقشهایی دارد که باید به تمام جنبههای آن توجه کنیم. امیدوارم گامی ولو کوچک در این موضوع برداریم.
در ادامه این نشست مهسا فرزان دبیر اجرایی این رویداد درخصوص انتخاب نام رستا برای این نمایشگاه گفت: این نام از رستگاری میآید و ما منظورمان همان مقصد نهایی است که میخواهیم رسانه در زمینه مد به آن برسد. این ایده از جایی آمد که ما دغدغه عملکرد رسانه را از ۱۰ سال پیش حس میکردیم و حالا به دنبال این فرهنگسازی هستیم.
وی افزود: ما برای این رویداد برنامههای مختلفی داریم مثل استفاده از منتورهایی که صاحب نظر حوزههای مد و رسانه هستند و با رزومهای که دارند میتوانند کمک کنند به جوانانی که در این رویداد شرکت میکنند. در جشنوارههای پیشین صرفا فضا تئوری بوده، اما در این رویداد ما چند ساعتی هم تئوریهایی که توسط منتورها مطرح میشود را به صورت عملیاتی هم اجرا میکنیم. البته در این رویداد تولید نداریم و فقط طراحی انجام میشود.
وی ادامه داد: ساخت کلیپ و بخش تیزرهای تبلیغاتی برندها نیز در این رویداد اتفاق میافتد و با حضور نویسندگان در کنار خبرنگاران میتوان محتوای متنی مناسبی نیز تولید کرد. ما در این رویداد میخواهیم کار گروهی را نشان دهیم و به ترکیب استاندارد نویسندگان و طراحان برسیم.
فرزان درخصوص چشم انداز این رویداد هم عنوان کرد: استانداردسازی استفاده از رسانه در صنعت مد چشمانداز اصلی ما برای این رویداد است و میخواهیم تا چهار یا پنج سال آینده یک معرفی درست در جهان برای ویژندها و صاحبان برند داشته باشیم و به برندها بگوییم برای حضور قدرتمند در بازارهای مختلف باید از ظرفیت رسانه استفاده کنند.
وی افزود: ما به دنبال این هستیم که جشنواره مد فجر به رویدادی جهانی و تاثیرگذار تبدیل شود، به همین دلیل ما رویداد رستا تا زمان برگزاری جشنواره مد فجر ادامه میدهیم و این رویدادها را یه نوعی به یکدیگر متصل میکنیم و دنبال این هستیم که این رویداد را در شهرهای دیگر نیز ادامه دهیم.
دبیر اجرایی رویداد رستا اضافه کرد: ما میخواهیم در خروجی رستا بچهها به یک استقلال در زمینه طراحی و خلق برسند اگرچه آن رویداد در همان روز برگزاری جمع بندی میشود و نفرات برگزیده انتخاب میشوند تا از ظرفیتشان در برندهای مختلف استفاده شود. پنج محور استایل سازی و طراحی محصول، عکاسی، ساخت تیزر تبلیغاتی، بستهبندی و برنامه فروش و تولید محتوای رسانهای بخشهای اصلی این رویداد محسوب میشوند.
فرزان در پایان سخنانش گفت: ما لینکی را در نظر گرفتیم که در پوسترهای این رویداد هست و میتوان از آن طریق ثبت نام کنند. ما میخواهیم از ظرفیت اهالی رسانه و صنعت مد استفاده کنند. اگرچه ما بر این باوریم که صنعت مد خودش یک رسانه است و رسانه در کنار آن مثل یک مکمل عمل میکند، به همین دلیل در این رویداد اهالی رسانه حوزه مد میتوانند در بخش تخصصی خود ثبت نام کنند و در این رویداد حضور داشته باشند.
در ادامه نشست از پوستر رویداد رستا که به نوعی پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است رونمایی شد.
رویداد رستا که ویژه فعالین و صاحبان ایده در حوزه مد و رسانه است، ۲۴ تیر در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور ویژندهای مطرح کشور برگزار میشود.
انتهای پیام/