دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان امور دانشجویان:

همکاری دانشگاهی با سوریه مورد تأکید رئیس جمهور ایران است

همکاری دانشگاهی با سوریه مورد تأکید رئیس جمهور ایران است
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با رئیس دانشگاه دمشق گفت: همکاری‌های میان دانشگاه‌های ایران و سوریه اجرای یکی از دستورات مهم رئیس جمهور کشورمان در سفر به سوریه و دیدار و تفاهم با بشار است.
کد خبر : 852373

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هیئت دانشگاهی کشور ایران متشکل از معاونان وزرای علوم تحقیقات فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی به همراه رؤسای دانشگاه‌های فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در یکصدمین سالروز تأسیس دانشگاه دمشق با حضور در دفتر ریاست دانشگاه ضمن تبریک به رئیس معاونان و اساتید این دانشگاه راه‌های همکاری بمنظور ارتقای سطح علمی پژوهشی دانشگاهی دو کشور را بررسی کردند.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشورمان در این نشست با تاکید بر آمادگی کامل برای ارتقای همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دانشگاه‌های ایران و سوریه، بر اهمیت تلاش برای افزایش بورسیه‌های تحصیلی برای طرف سوری، ایجاد طرح‌های تحقیقاتی مشترک تاکید کرد.

وی افزود: طی یکسال و نیم گذشته نیز میان دو وزیر علوم ایران وسوریه توافقی برای همکاری امضا شده است و امروز باید نیاز دو طرف را بررسی کنیم و بر اساس این نیاز برنامه ریزی لازم را در اجرای تفاهم نامه‌ها داشته باشیم و یک برنامه اجرایی مدون با کمک مسئولان دانشگاه‌های دو کشور که قابل اجرا باشد طراحی و تفاهم کنیم.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: در این همکاری ما حاضر هستیم ۲۰ دانشجوی سوری را از کارشناسی تا دوره دکترا بورس کنیم تا در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل شوند.

داداش‌پور بااشاره به سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان به سوریه و دیدار با بشار اسد رئیس جمهور این کشور گفت: آیت الله رئیسی تاکید داشتند که علاوه بر همکاری‌های اقتصادی سیاسی و راهبردی در زمینه فرهنگی اجتماعی و علمی همکاری‌های دو کشور ارتقا پیدا کند و این همکاری‌ها، اجرای دستورات ایشان خواهد بود.

باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت ایران نیز در این نشست به عزم و تعهد این وزارتخانه برای اجرای آنچه که در برنامه اجرایی تفاهم‌نامه‌های مشترک ذکر شده و تلاش برای فراهم کردن تمامی امکانات برای دانشجویان سوری شاغل به تحصیل پزشکی در ایران به منظور ایجاد دوره‌های آموزشی و برنامه‌های علمی مشترک که به بالاترین استانداردهای کیفیت علمی کمک می‌کند اشاره کرد.

محمد اسامه الجبان رئیس دانشگاه دمشق، در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیأت دانشگاهی کشورمان گفت: دانشگاه دمشق با قدمت یکصد ساله مورد تأیید علمی دانشگاه‌های معتبر منطقه و جهان است و پیش از این نیز با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی همکاری‌های فراوانی در زمینه تبادل استاد و دانشجو و رشته‌های مشترک علمی داشته است.

وی افزود: بین دو کشور ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد و دانشگاه‌های می‌توانند با همکاری خود کمک شایانی به نزدیک تر شدن دو کشور داشته باشند و طبق قوانین وزارت علوم سوریه همکاری‌های مشترک میان دانشگاه دمشق و دانشگاه‌های ایران قابل انجام است.

پس از این دیدار هیئت کشورمان با حضور در رایزنی فرهنگی کشورمان با دانشجویان و هنرجویان فارسی زبان و تحصیل کرده در دانشگاه‌های ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرده و نظرات ایشان را استماع کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته