دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1402 - 10:26
باید خیلی زود سهمیه المپیک‌مان را قطعی کنیم

قربانی: ملی‌پوشان می‌توانند هر تیمی را زمین‌گیر کنند/ پس از کسب مدال در مادرید توقعات بالا رفته است

قربانی: ملی‌پوشان می‌توانند هر تیمی را زمین‌گیر کنند  پس از کسب مدال در مادرید توقعات بالا رفته است
سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر به این مساله اشاره کرد که در قهرمانی آسیا کار بسیار سختی مقابل رقبای خود خواهند داشت.
کد خبر : 852320

امین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص شرایط تیم ملی سابر پیش از حضور در قهرمانی آسیا اظهار داشت: سطح بدنی و آمادگی بچه‌ها خیلی بالا است و از هر نظر تشنه مسابقات هستند. سطح رقابت‌های قهرمانی خیلی بالا است آن هم به واسطه حضور ایران،چین، کره جنوبی و حتی ژاپن. هم در انفرادی هم در تیمی کار بسیار سختی داریم و امیدوارم بتوانیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. البته این قابلیت در بچه‌های ما وجود دارد تا بتوانند در داخل مسابقات هر تیمی را زمین‌گیر کنند حتی اگر آن تیم کره جنوبی باشد.

وی افزود: در این مدت پس از کسب مدال در جام جهانی مادرید توقعات از تیم ایران بالا رفته و ان‌شاءالله که بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم. ما پس از جام جهانی اسپانیا که مدال برنز گرفتیم دو مرحله اردو برای حضور در قهرمانی آسیا در نظر گرفتیم که اردوی اول تمرکزمان روی بدنسازی و برطرف کردن نقاط ضعف بازیکنان بود. در اردوی دوم نیز روی بازی و شرایط مسابقه برای بازیکنان برنامه‌ریزی کردیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر ادامه داد: امیدوارم با حمایت‌های بیشتر و بهتر از طرف مسئولان راه کسب سهمیه المپیک را هموار‌تر سپری کنیم و این هم تنها و تنها با کسب نتایج خوب در قهرمانی آسیا و سپس قهرمانی جهان در ایتالیا برای ما رقم می‌خورد؛ خود ما هم به اهمیت داشتن این موضوع خیلی واقف هستیم که باید سهمیه  را زود قطعی کنیم تا در ادامه مسیر بتوانیم با آرامش بیشتری به بررسی نقاط ضعف و قوت بچه‌ها و بررسی رقبا بپردازیم. البته سایر رقبای ما می‌آیند تا بتوانند امتیازات خوبی در راه فینالیست شدن کسب کنند. بازیکنان ما محمد فتوحی، فرزادباهر، علی پاکدامن و محمد رهبری هستند و ملاک انتخاب این نفرات هم عملکرد بهتر این چهار نفر در مسابقات بین‌المللی بوده است. امیدوارم مانند مادرید در چین هم دوباره برای جامعه شمشیربازی رو سفید بیرون بیایم.

قربانی در پایان در خصوص بحث پشتوانه‌سازی در تیم ملی توضیح داد: خوشبختانه ما نگاه ویژه‌ای به تیم جوانان و بازیکنان کم تجربه داریم که با حضور در اردو‌ها از چند نفر آنها دعوت خواهیم کرد تا به اردوها بیایند و کنار بزرگترهای تیم کسب تجربه کنند تا در آینده بتوانیم از آنها در ترکیب تیم استفاده کنیم. استعدادیابی و بازیکنان ساختن در شمشیربازی زمان‌بر است هر چند باید صبوری کرد زیرا این مساله در برنامه‌های فدراسیون و کادرفنی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته