دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 14:40
وزیر نیرو خبر داد

آمادگی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی نیروگاه‌های برق تونس

وزیر نیرو پس از دیدار با وزیر انرژی و معادن تونس از آمادگی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی نیروگاه‌های برق این کشور خبر داد.
کد خبر : 85205

به‌ گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پاون، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو پس از دیدار با منجی مزروق وزیر انرژی و معادن کشور تونس قبل از ظهر امروز در ساختمان ستادی وزارت نیرو در جمع خبر نگاران گفت: این اولین بار است که وزیر انرژی و معادن تونس به ایران آمده‌اند و پس از بحث و گفت و گو، بررسی شناسایی توانمندی‌های دو طرف از ظرفیت و نیاز دو کشور مطلع شویم و بدانیم دو کشور چگونه می‌توانند در زمینه صنعت برق به یکدیگر کمک کنند.


وی ادامه داد:در فرصتی که وزیر انرژی تونس در ایران حضور دارند از برخی شرکت‌های ایرانی بازدید خواهند کرد و با مدیران قابل توجهی از شرکت‌های داخلی ملاقات و مذاکره خواهند داشت.


چیت‌چیان با اشاره معرفی توانمندی‌ها و امکانات شرکت‌های داخلی به تونسی‌ها اظهار کرد: اگر به توافق رسیدیم که روش‌های همکاری به چه صورتی باشد، این اولین گامی است که برداشته می‌شود و امیدواریم که این دیدار ارتباطات تجاری و اقتصادی دو کشور را در زمینه صنعت برق تسهیل کند.


وزیر نیرو افزود: شرکت‌های ایرانی آماده هستند تا در زمینه بازسازی نیروگاه‌های کشور تونس و همچنین تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و صدور خدمات فنی و مهندسی با این کشور همکاری کنند.


در ادامه وزیر انرژی و معادن کشور تونس ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از حمایت و پشتیبانی‌های ایران در زمینه‌های انرژی تقدیر کرد و افزود: در رابطه با پیشرفت و توسعه ای که در ایران در زمینه برق و تولید برق صورت گرفته مطلع شده‌ایم و دیدارهای برنامه‌ریزی شده‌ای داریم که برای همکاری در این زمینه همکاری‌ها گسترش یابد.


منجی مزروق گفت: کشور تونس نیازمند این است تا سالانه تولید برق خود را افزایش دهد و این موضوع می‌تواند به تحکیم روابط اقتصادی بین دو کشور درباره همکاری شرکت‌های ایرانی با تونس بیافزاید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته