دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 خرداد 1402 - 15:19

لقب احمدرضا عابدزاده برای ستاره بسکتبال ایران از نگاه فیبا

لقب احمدرضا عابدزاده برای ستاره بسکتبال ایران از نگاه فیبا
سایت فدراسیون جهانی بسکتبال به لقب هوادارانی که به سجاد پذیرفته عنوان «عابدزاده» را داده‌اند واکنش نشان داد.
کد خبر : 851996

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به لقب سجاد پذیرفته، ستاره ملی‌پوش تیم شهرداری گرگان پرداخت و دادن  لقب "احمدرضا عابدزاده" را لایق این بازیکن ایرانی دانست. 

فیبا در گزارش خود اشاره کرده است: برای جوان‌ترها، عابدزاده بیشتر به دلیل کمک به تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی ۱۹۹۸ با شکست استرالیا در پلی‌آف مقدماتی شناخته می‌شود. ایران پس از ۲۰ سال توانست با درخشش او به جام جهانی برسد. جایی که عابدزاده با یک دست ضربه بازیکن استرالیا را مهار کرد.

اکنون ستاره دو متری شهرداری گرگان نیز لقب «سجادِ عابدزاده» را به دست آورده است. این لقب را اولین‌بار در دیدار نیمه‌نهایی فصل گذشته لیگ ایران، در بازی مقابل شیمیدر قم در سالن تماشاگران برای او طنین‌انداز کردند. زمانی که او به کمک سایز بزرگ دستان خود، توپ بسکتبال را با یک دست ریباند کرد.

محمد جمشیدی در این مورد گفت: بازی مهمی مقابل استرالیا در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ داشتیم، در یک لحظه بسیار حساس عابدزاده با یک دست توپ را حفظ کرد و این یکی از بزرگترین لحظات تاریخ فوتبال ما است. مشابه همین صحنه سجاد توپ را با یک دست ریباند کرد، با آن صحنه همه ما به یاد حرکت عابدزاده افتادیم.

در ادامه گزارش فیبا اشاره شده است: پذیرفته یک سال نداشت که عابدزاده و فوتبال ایران دنیا را با صعود به جام جهانی شوکه کردند.

با این حال او اکنون این لقب را یدک می‌کشد و تماشاگران ایرانی در نخستین بازی شهرداری گرگان در مرحله نهایی سوپر لیگ غرب آسیا مقابل کویت کلاب، با لقب «سجادِ عابدزاده» او را تشویق کردند.  

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: پذیرفته برای اولین‌بار در سی و نهمین دوره جام ویلیام جونز در سال ۲۰۱۷، زمانی که ایران در تورنمنت سالانه کشور تایپه شرکت کرد، آن حرکت را انجام داد. از آن زمان به بعد، او این حرکت را به بخشی از بازی روزمره خود تبدیل کرده است.

او درباره این حرکت خود گفت: من یک ریباند را با یک دست گرفتم و تنها هواداران فقط من را تشویق می‌کردند، از آن موقع بود که این کار را انجام دادم. من دست‌های بزرگی دارم و این مزیت من است. هر زمان که این کار را انجام می‌دهم، احساس خوبی دارم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته