دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 14:19

پیامک‌ فروش سکه، ترفندی برای کلاهبرداری

فروش سکه‌های تقلبی روش دیگری بود که سارق جوان بعد از آزادی از زندان، برای رسیدن به پول به‌کار برد. او با ارسال پیامک، با این ترفند که سکه‌ها اصل بوده و قیمتی مناسب دارند، نقشه کلاهبرداری‌هایش را اجرا می‌کرد.
کد خبر : 85190

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، چندی پیش گزارش‌هایی در خصوص ارسال پیامک‌هایی ناشناس به تعدادی از شهروندان شهرستان شازند استان مرکزی برای فروش سکه‌های طلا با قیمت بسیار پایین به پلیس شهرستان اعلام شد. به‌دنبال این خبر، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.


با‌توجه به ادامه تحقیقات، مشخص شد که افرادی قصد دارند با این ترفند از شهروندان کلاهبرداری کنند که‌ با هماهنگی دستگاه قضائی، برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی و دستگیری ارسال کنندگان پیامک‌ها آغاز شد.


در ادامه تحقیقات، محلی که قرار بود، سکه‌های تقلبی به فروش برسد تحت کنترل نامحسوس ماموران انتظامی قرار گرفت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سرکرده اصلی باند کلاهبرداری که در محل حاضر شده بود، دستگیر شد.


در استعلام صورت گرفته از سوابق متهم دستگیر شده، مشخص شد که متهم جوان چهار ماه قبل از زندان قزوین آزاد شده و سوابق کیفری زیادی در پرونده خود دارد.


سرهنگ بیژن جنتی‌ فرمانده انتظامی شهرستان شازند در این رابطه گفت: در تحقیقات انجام شده، متهم به چهار فقره کلاهبرداری در شهرهای دزفول، کرج، اندیمشک و قم اعتراف کرد و ادامه تحقیقات تکمیلی از وی نیز در حال پیگیری است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته