دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان:

هیچ منعی برای گویش‌های مختلف در جشنواره شعر نبوی وجود ندارد

هیچ منعی برای گویش‌های مختلف در جشنواره شعر نبوی وجود ندارد
مسعود اکبری‌زاده عنوان کرد: در سومین جشنواره شعر نبوی از شاعران تراز اول در شعرخوانی و داوری استفاده می‌‌شود و هیچ ممانعتی برای شرکت شاعرانی که دارای گویش سیستانی یا زبان بلوچی هستند، نداریم.
کد خبر : 851889

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعضای شورای سیاستگذاری سومین جشنواره شعر نبوی از سری برنامه‌های جشنواره علمی فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی پس از برگزاری دومین جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و گشایش سومین دبیرخانه این جشنواره با حضور در دفتر آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان درباره نگرش جدید در برگزاری جشنواره و برنامه‌های آینده فرهنگی گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این نشست با ارائه گزارش برگزاری دو جشنواره قبلی شعر نبوی با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در میان ۱۰ استان دیگر رتبه چهارم را در برگزاری کمّی و کیفی جشنواره کسب کرد، گفت: احکام شورای سیاستگذاری این جشنواره که همزمان با عید سعید مبعث در بهمن‌ ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، صادر شده و اکنون دبیرخانه سومین دوره این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده تا در زمینه جذب شاعران بهتر از قبل اقدام کند.

مسعود اکبری‌زاده عنوان کرد: در سومین جشنواره شعر نبوی از شاعران تراز اول کشور در زمینه حضور، شعرخوانی و داوری استفاده و اشعار در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی، کارکنان و استادان دریافت می‌‌شود و هیچ ممانعتی برای شرکت شاعرانی که دارای گویش سیستانی یا زبان بلوچی هستند، نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان تبیین کرد: توانستیم کتابچه دومین جشنواره ملی شعر نبوی را شامل اشعار سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به چاپ برسانیم و کتابی دیگر را نیز برای مشاعره در بخش مسابقه دانش‌آموزی برای جشنواره سال ۱۴۰۲ چاپ کرده‌ایم.

از چاپ کتابچه دومین جشنواره ملی شعر نبوی تا بیان مسائل اجتماعی و فرهنگی با تجلی شعر

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان هم در این نشست اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی موضوع بسیار خوبی را (شعر نبوی) با نوع هنر برجسته‌ای به سیستان و بلوچستان عنایت کرده‌اند و این نشان از شناخت این منطقه دارد.

محامی بیان کرد: در استان سیستان و بلوچستان سرمایه‌های هنری و شعری به طور خاص زیاد است که همه تقریبی و از پیروان امامت و ولایت هستند و در موضوع وحدت‌آفرینی همواره کوشا بوده‌اند.

وی توضیح داد: لازم است این هنرمندان در پیش نشست‌ها و پیش‌رویداد‌هایی که به مناسبت‌های مختلف در شهرستان‌های استان سیبستان و بلوچستان برگزار می‌شود مورد توجه قرار گیرند تا موجب رونق جشنواره‌هایی مانند شعر نبوی شوند، حتی افراد خاص و شناخته شده به صورت خصوصی دعوت شوند و از آن‌ها راهکار گرفته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: اینکه برای گسترش کمّی و مشارکتی از شاعران برجسته دعوت شده، بسیار عالی است و باید در این زمینه کارگاه‌های آموزشی برگزار شود تا نسل جدید و جامعه هدف را با این جشنواره و مضامین اسلامی مأنوس کند، یعنی باید ارتباط در جشنواره بهانه‌ای برای استمرار ارتباط با شعرا در طول سال برقرار باشد.

امام جمعه زاهدان افزود: بیان مسائل اجتماعی و فرهنگی و آسیب‌شناسی آنها، آشنایی با شخصیت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم، سبک زندگی و سیره حضرت رسول(ص) از جمله مواردی است که می‌تواند از طریق هنر متجلی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته