دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آسمان سعودی با ۷۷۰ پرواز از پرترددترین آسمان‌ها در طول ایام حج است

آسمان سعودی با  ۷۷۰ پرواز از پرترددترین آسمان‌ها در طول ایام حج است
شش فرودگاه بین المللی سعودی، که چهار عدد از آن‌ها در میان ۱۰۰ فرودگاه برتر دنیا هستند، در حالت آماده باش کامل در ایام حج تمتع به سر می‌برند.
کد خبر : 851879

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شش فرودگاه بین المللی سعودی، که چهار عدد از آن‌ها در میان ۱۰۰ فرودگاه برتر دنیا هستند، در حالت آماده باش کامل در ایام حج تمتع به سر می‌برند. این فرودگاه‌ها در ایام حج پذیرای ۱.۷ میلیون زوار که از طریق ۷۷۰۰ پرواز از کشور‌های مختلف هفت قاره جهان وارد این کشور می‌شوند خواهند بود. بسیاری از هواپیما‌های متعلق به ایرلاین‌های جهانی به سمت بزرگترین کشورِ خاورمیانه پرواز خواهند کرد.

** فرودگاه‌های عربستان پذیرای ۷۷۰ پرواز خواهند بود

عربستان سعودی فرودگاه‌های بین المللی خود را به روزرسانی کرده است، به خصوص فرودگاه‌هایی که میزبان میهمانان حج هستند. چهار فرودگاه در سال ۲۰۲۳ طبق رتبه بندی موسسه اسکای تکس بریتانیا، که هر سال  ۵۵۰ فرودگاه برتر دنیا را معرفی می‌کند، در میان فرودگاه‌های برتر دنیا قرار گرفتند.

توزیع جغرافیایی، فرودگاه‌های بین المللی و محلی برای پذیرایی بیست و چهار ساعته از زوار خانه خدا در نظر گرفته شده است. طبق اخبار رسمی مقامات سعودی، این فرودگاه‌ها پذیرای ۷۷۰ پرواز خواهند بود که ۱.۷ میلیون زوار را در موسم حج ۲۰۲۳ جابه جا خواهند کرد.

** راه اندازی کمپین‌های اطلاع رسانی به یازده زبان

آمار‌ها حاکی از این هستند که در دوران قبل از کرونا و در طول سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۳ میلیون زائر از طریق هوایی وارد این کشور شده‌اند.

این تعداد به طرز چشمگیری در طول موسم حج ۲۰۱۸ افزایش یافت و فرودگاه‌های سعودی پذیرای ۱.۸ میلیون زائر شده‌اند. زوار خارجی‌ که در سال ۲۰۱۹ از طریق هوایی وارد عربستان شده‌اند برابر با ۹۳% این تعداد بودند و حدود ۱.۷ میلیون نفر از طریق هوایی وارد عربستان شده‌اند. از این رو دپارتمان‌های عملیاتی حج و عمره وزارت حج در شش فرودگاه باید با ظرفیت بالا کار می‌کردند تا می‌توانستند به زوار هنگام ورود خدمات رسانی کنند.

به دلیل تجربه در رسیدگی به امور زوار، وزارت حج عربستان اقدامات سازنده‌ای برای صرفه جویی در وقت وانرژی نهاد‌ها و زوار انجام داده است. این وزارت در کشور‌های مختلف کمپین‌های اطلاع رسانی راه انداخت تا زوار را با سیستم‌های حمل و نقل محلی، گمرک، دستورالعمل‌های مربوط به مهارت‌های زندگی به یازده زبان آشنا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته