دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 14:47

تظاهرات گسترده یمنی‌ها در اعتراض به ورود نظامیان آمریکایی به کشورشان

شهر صنعا روز گذشته (جمعه) شاهد تظاهرات گسترده مردم یمن با شعار ادامه مقابله با دشمن و یورش آمریکا بود. از سوی دیگر طبق گزارش اولیه کمیته تعیین خسارات ناشی از حملات عربستان و آمریکا به یمن، بخش کشاورزی استان صنعاء در یک سال گذشته بیش از 110 میلیون دلار خسارت دیده است.
کد خبر : 85169

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، روزنامه مصری الیوم‌السابع نوشت: «شرکت‌کنندگان در تظاهراتی که در راستای اعلام مخالفت با حضور آمریکایی‌ها در شهر صنعای یمن برگزار شد، شعارهایی در محکومیت اشغال یمن سر دادند.»


تظاهرکنندگان همچنین در شعارهای خود بر وحدت و همبستگی خود برای دفاع از استقلال، کرامت،‌ امنیت، آزادی و تمامیت ارضی کشورشان تاکید کردند.


در جریان این تظاهرات، احمد قنع،‌ رئیس جبهه ملی مبارزه با اشغال‌گری، بر مقاومت مردم یمن و ایستادگی‌شان در برابر دشمن و آمریکای استعمارگر که خود را پشت رژیم آل‌سعود در عربستان و دولت امارات مخفی می کند، تاکید کرد.


قنع با بیان اینکه امروز بخشی از خاک یمن با اشغال آمریکا آلوده شده است، جوانان یمنی را به مقابله با تجاوز آمریکا و مبارزه تا تحقق آینده‌ای جدید دعوت کرد


در بیانیه‌ای که پس از این تظاهرات منتشر شد، آمده است: «اقدام اخیر دولت آمریکا در استقرار نیروهایش در خاک یمن،‌ حمایت این کشور از عربستان از همان ابتدای حملات و ناتوانی ریاض در پیروزی در میدان نبرد را نشان می‌دهد. در حقیقت این اقدام آمریکا یک فرار به جلو جهت سرپوش گذاشتن بر شکستش در مقابل مقاومت و اراده مردم یمن و از سوی دیگر حرکتی تبلیغاتی برای فریب رای‌دهندگان آمریکایی است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب