دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 14:45
در ادامه جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی صورت گرفت

توقف هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه

هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد در ادامه جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی به دانشکده مهندسی هسته‌ای و علوم پایه رفته و به سوالات دانشجویان پاسخ گفتند. 
کد خبر : 85153

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، سید محمد امیری که به همراه اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در جمع دانشجویان حضور داشت، امید به آینده و برنامه ریزی دقیق و بلند مدت را رمز رسیدن به موفقیت دانست و گفت: «زمانی که این دانشگاه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد برخی از افراد دید مثبتی به این کار نداشتند و باور نمی‌کردند که بتوان با دست خالی و از صفر شروع کرد.»


رئیس واحد نجف آباد ادامه داد :«همین دانشگاهی که سی سال پیش بعضی‌ها به آن خوشبین نبودند، اکنون جایگاه درخور ستایشی را به خود اختصاص داده است و می‌توانید این موضوع را در پایگاه‌های معتبر علمی بین المللی مشاهده کنید. اینکه من در حضور آیت الله هاشمی قول دادم که واحد نجف آباد را به شریف دوم ایران تبدیل کنم، چیز دور از ذهن و غیر قابل دسترسی نیست. همانگونه که اکنون توانسته‌ایم از میان تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رتبه جامع مستقل را کسب کنیم، می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور، با برنامه ریزی دقیق، حمیت و امید به جایگاهی که گفته شد، برسیم.»



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در پاسخ به سوال در مورد تجهیزات آزمایشگاهی افزود: «تجهیز و تامین آزمایشگاه‌ها مطابق با سرفصل‌های آموزشی انجام شده است و اگر در جایی احساس شود که نیاز به تهیه لوازم و تجهیزات دیگری هست، قطعا مضایقه نخواهیم کرد.»


امیری خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و تا این لحظه هیچ دولتی کمک مالی به این دانشگاه نکرده است. در چنین شرایطی اگر در خرید تجهیزات و امکانات یک سری از مسائل لحاظ نشود و موازی‌کاری رخ بدهد، حتما دچار مشکل خواهیم شد. البته این موضوع صرفا در مورد آزمایشگاه‌ها یا کارگاه‌ها نیست. ما حتی در زمینه نیروی انسانی هم باید با برنامه عمل کنیم. برخی از دانشگاه‌ها هستند که به اندازه یک سوم ما دانشجو دارند ولی از نیروی انسانی دو برابر و حتی بیشتر نسبت به این دانشگاه بهره‌مند هستند.»


وی افزود: «اگر در این زمینه برنامه ریزی و صرفه جویی نداشته باشیم، در بحث آموزش و پژوهش دانشجویان دچار مشکل خواهیم شد و این به ضرر دانشجویان است. البته این بدان معنا نیست که دانشگاه در خصوص تسهیل امور دانشجویان یا تامین تجهیزات و امکانات آموزشی کوتاهی می‌کند. قطعا آنچه که مورد نیاز دانشجویان باشد فراهم خواهد شد.»



وی بر لزوم تکریم دانشجویان تاکید کرد و افزود: «فلسفه وجودی ما در دانشگاه به خاطر دانشجویان است. دانشجو باید به بهترین نحو تکریم شود و اگر کسی خلاف این عمل کند مورد تایید ما نیست و قطعا با آن برخورد خواهیم کرد. رفتار مناسب استادان و کارکنان دانشگاه با دانشجویان می‌تواند درسهای اخلاقی خوبی برای دانشجو باشد. بار‌ها گفته‌ام که حق و حقوق متقابل دانشجو و استاد باید محترم شمرده شود و استادان باید با سعه صدر بیشتری با دانشجویان در تعامل باشند.»



امیری خطاب به دانشجویان مهندسی هسته‌ای و علوم پایه گفت: «برای بیان نکته‌نظر، انتقاد و پیشنهادهای خود صرفا به این گونه جلسات اکتفا نکنید و ارتباط با مسئولان دانشگاه را از طرق مختلف حفظ کنید. گاهی مواقع مشکلاتی وجود دارد که به مرور رفع خواهد شد و اگر جایی کمبودی احساس بشود، وظیفه خودمان می‌دانیم که پیگیری بکنیم تا بتوانیم از امکانات موجود استفاده بهینه داشته باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته