دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 12:58

آغاز تور اروپایی- آسیایی جان کری از فردا

وزیر امور خارجه آمریکا فردا (یکشنبه) با هدف بررسی بحران‌های سوریه و لیبی سفر خود به چند کشور آسیایی و اروپایی را آغاز می‌کند.
کد خبر : 85133

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، جان کری فردا (یکشنبه) تور یک هفته آسیایی و اروپایی خود را آغاز و در آن به کشورهای عربستان، اتریش، بلژیک، میانمار و ویتنام سفر می‌کند.


قرار است در این سفرها، کری به بررسی برخی موضوعات مهم دوجانبه و همچنین بحران‌های دو کشور سوریه و لیبی بپردازد.


وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «کری روزهای 15 و 16 می (26 و 27 اردیبهشت) به جده عربستان می‌رود تا با مقام‌های دولتی به بررسی برخی موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای بپردازد.»


این بیانیه می‌افزاید: «وی سپس روزهای 16 و 17 می (27 و 28 اردیبهشت) در وین، پایتخت اتریش در نشست مشترک با پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه انگلیس شرکت می‌کند و در آن به گفت‌وگو درباره پرونده لیبی و حمایت بین‌المللی از حکومت وفاق ملی خواهد پرداخت.»


در این بیانیه آمده است: «کری به‌زودی در نشست گروه بین‌المللی حامیان سوریه که در سطح وزیران در وین برگزار می‌شود شرکت و در آن بر لزوم حمایت از توافق آتش‌بس تاکید می‌کند. علاوه بر این، کری در وین نشستی با جان مارک ایرو و سرگئی لاوروف، همتایان فرانسوی و روسی خود خواهد داشت و در آن به بررسی موضوع بحران جاری در اقلیم ناگورو-قره‌باغ خواهد پرداخت. نشستی که قرار است با حضور سرج سرکیسیان، رئیس‌جمهوری ارمنستان و همچنین الهام علی‌یف، رئیس‌جمهوری آذربایجان برگزار شود.»


طبق اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، کری سپس روزهای 18 تا 21 می (29 اردیبهشت تا 1 خرداد) به بروکسل بلژیک می‌رود و احتمالا در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو ناتو شرکت خواهد کرد.


وزیر امور خارجه آمریکا در پایان سفر خود در روزهای 22 تا 25 می (2 تا 5 خرداد) راهی میانمار و ویتنام می‌شود و سپس به آمریکا بازخواهد گشت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته