دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1402 - 22:39

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و مجارستان با حضور وزیر اقتصاد

نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و مجارستان با حضور وزیر اقتصاد
وزیر امور اقتصادی کشورمان در نشست تجار و فعالان اقتصادی ایران و مجارستان که پنجشنبه در بوداپست برگزار شد، از رتبه اول ایران در ذخایر هیدروکربوری در جهان خبر داد.
کد خبر : 851232

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا از شادا، دکتر خاندوزی از بازار بزرگ ۸۰ میلیونی ایران به عنوان بزرگترین بازار منطقه خاورمیانه نام برد و به پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی خصوصا فناوری اشاره کرد.

وزیر اقتصاد به جزییات قانون جذب سرمایه گذاری خارجی در ایران پرداخت که هرگونه ریسک را برای سرمایه‌گذاران خارجی پوشش می‌دهد.

خاندوزی گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ مجارستان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با توجه به حمایت دو دولت از روابط تجاری بر حجم مبادلات بیفزایند.

وی ایران را کشور دهم جهان از لحاظ جذابیت‌های گردشگری نام برد و از گردشگران مجار برای سفر به ایران دعوت کرد.

وی برنامه ایران برای توسعه ظرفیت‌های حمل و نقل، آب، انرژی، کشاورزی و تولید را برای فعالان اقتصادی مجار تشریح کرد و در پایان از میزبانی کشور مجارستان قدردانی کرد.

وزیر خارجه مجارستان هم با اشاره به ظرفیت بالای همکاری‌های اقتصادی دو کشور از بررسی فرصت‌های تجاری بین بخش‌های خصوصی دو کشور خبر داد.

سیارتو با اشاره به توافقات صورت گرفته در سومین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور از حوزه‌های کشاورزی، بهداشت، انرژی، فناوری‌های آب به عنوان مهمترین حوزه‌های مورد توافق خبر داد. وی از شرکت‌های مجاری دعوت کرد از فرصت همکاری با ایران استفاده کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته