دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 15:13
رئیس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان:

روابط‌عمومی‌ها بدون بزرگ و کوچک‌نمایی، فعالیت‌های دانشگاه را پوشش دهند

دبیر هیأت امنای دانشگاه استان خوزستان گفت:‌«نقش دانشگاه آزاد درکشور چشمگیر بوده و کارهای بزرگی در زمان مدیریت دکتر میرزاده انجام شده که این فعالیت‌ها باید به موقع و بسیار دقیق انعکاس یابد و روابط عمومی مانند آیینه‌ای تمام‌قد وظیفه دارد بدون بزرگنمایی و کوچک نمایی، اخبار و مسائل دانشگاه را پوشش دهد.»
کد خبر : 85123

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر شهرام لک در نخستین گردهم‌آیی مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان خوزستان در سال جدید که به میزبانی واحد ایذه برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی استان اظهار کرد: «در دنیایی که اطلاع رسانی و ارتباط حرف اول می‌زند، نقش روابط عمومی بسیار مهم و چشمگیر است و می‌توان گفت روابط عمومی پیشانی دانشگاه محسوب می‌شود.»
دبیر هیأت امنای دانشگاه استان خوزستان درباره اعتمادسازی از سوی روابط عمومی، گفت: «کار روابط عمومی مشاوره دادن به طور صحیح و کمک کردن به مدیران ارشد هست و با بررسی و آگاهی داشتن از شرایط موجود باید از حریم دانشگاه و سازمان حفاظت و صیانت کند و در برابر جوسازی، افترا، تهمت و خلاف‌گویی بایستد و هوشیارانه توطئه‌های احتمالی را خنثی کند.»
لک، خواهان ورود اصحاب رسانه و خبر به دانشگاه شد و افزود: «اگر خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه در جریان امور قرار بگیرند بی‌شک حامیان خوبی برای دانشگاه بوده و اجازه نخواهند داد که چهرهٔ دیگری از واحدهای علمی آموزشی به مردم معرفی شود و این مهم باعث شفاف‌سازی نیز خواهد شد.»


زرین آبادی: روابط عمومی یک کار کاملاً تخصصی و یک رشتهٔ علمی تحصیلی و مجزا است و شخصیتی که در آن حوزه کار می کند هم باید دارای توان و تخصص بالایی باشد و بتواند به عنوان مشاور رئیس و یا مدیر هر اداره و سازمان در حل مشکلات آن کوشا و سهیم باشد

لک گفت:«اعتقاد دارم شخصی که در روابط عمومی کار می‌کند باید توان، تخصص، دانش و مهارت فنی در این امور را داشته باشد و دارای بیان، قلم توانا، ذوق و فن سخنوری باشد و از طرفی نیز بتواند مسائل را تجزیه و تحلیل کند.»
وی یکی دیگر از شاخص‌های خبر را یادآور شد و افزود: «خبر باید کوتاه و با حجمی کم باشد که بتواند موثر واقع شود و در عین حال عناصر خبری نیز در آن لحاظ شود.»
لک ادامه داد: «در زمان مدیریت دکتر میرزاده کارهای بسیار مهمی انجام شده که باید این فعالیت‌ها بازگو شده و انعکاس خبری پیدا کند.»


رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان خوزستان افزود: «آخرین نکته که از یک روابط عمومی موفق انتظار می‌رود، پاسخگو کردن سازمان در برابر مخاطبان و قائل شدن احترام به ارباب رجوع و افکار عمومی است.»
رئیس دبیرخانهٔ دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با قدردانی از واحد ایذه به خاطرمیزبانی و همین طور قدردانی از مدیران و مسئولان روابط عمومی استان گفت: «روابط عمومی یک کار کاملاً تخصصی و یک رشتهٔ علمی تحصیلی و مجزا است و شخصیتی که در آن حوزه کار می کند هم باید دارای توان و تخصص بالایی باشد و بتواند به عنوان مشاور رئیس و یا مدیر هر اداره و سازمان در حل مشکلات آن کوشا و سهیم باشد.»
دکتر سروش زرین آبادی خطاب به مدیران، خبرنگاران و مسئولان روابط عمومی گفت: «هنر شما در این است که نگاه تخصصی به امور داشته باشید و ببینید که روزانه چه اتفاقاتی می‌افتد و در تحلیل، انعکاس و انتقال آن به طور دقیق تلاش کنید و در نظر داشته باشید که از آن صیانت کنید.»
رئیس دبیرخانه دانشگاه استان خوزستان اظهار کرد: «تلاش همه مجموعه باید در راستای شأن و منزلت دانشگاه باشد و از طرفی هم سعی شود از تمام ظرفیت‌های موجود واحد‌ها برای پیشرفت سایر امور مورد استفاده قرار بگیرد.»
زرین آبادی تأکید کرد: «هرگونه گزارش، مصاحبه و خبری که انعکاس داده می‌شود باید بر اساس واقعیت باشد و باید در ارائه اعداد و ارقام دقت نظر شود و در اطلاع رسانی از توان ادبی، هنری و تخصصی لازم استفاده و مدام در به روز رسانی سایت‌ها و پرتال واحد‌ها تلاش کنید.»
رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد ایذه هم که میزبانی این دیدار را بر عهده داشت، تصریح کرد: «روابط عمومی زبان گویای هر سازمان و پل ارتباطی با اجتماع است.»
دکتر محمدوفا درویش‌پور افزود: «کسانی که در حوزهٔ روابط عمومی تلاش می‌کنند نقشی هنری و هنرمندانه دارند که فعالیت آنان می‌تواند بسیار سازنده و اثربخش باشد و از سویی هم می‌طلبد تا به عنوان مشاورانی دلسوز و امین در امور مرتبط تلاش مضاعف کرده و هدایت‌گری و روشن‌گری کنند تا موفقیت سازمان چند برابر شود.»
در پایان این نشست و گردهم‌آیی، هر کدام از مدیران و مسئولان روابط عمومی دانشگاه‌های استان خوزستان گزارشی از عملکرد حوزهٔ خود و نیز مشکلات آن را ارائه کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته