دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ممنوعیت واردات خودروهای دیزلی فاقد فیلتر

در پی درخواست سازمان حفاظت محیط زیست شرایط جدیدی برای واردات خودروهای دیزلی اعلام شده است که بر مبنای آن خودروهای دیزلی وارداتی تنها با نصب فیلترهای جاذب ذرات معلق اجازه ورود به کشور را دارند.
کد خبر : 85120

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، در راستای اعلام سازمان محیط زیست درباره لزوم نصب فیلتر «جاذب ذرات معلق» برای خودرهای دیزلی، سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه‌ای به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و گمرک کشور اعلام کرد که از این پس واردات خودرو‌های دیزلی (DPF) فاقد این فیلترها ممنوع است.


بر اساس این درخواست که از مصوبات هیات وزیران نیز است، صدور مجوز ترخیص خودروهای وارداتی دیزلی وانت، سبک و ون درون شهری و همچنین خودروهای سنگین دیزلی برون شهری تنها در صورتی انجام می‌شود که فیلترهای جاذب ذرات معلق روی آنها نصب شود.


بر اساس زمان‌بندی، مجوز شماره‌گذاری خودروهای وانت، ون و سبک درون‌شهری دیزل از ابتدای مهر امسال و خودروهای سنگین دیزل برون‌شهری از ابتدای سال آینده فقط در صورتی صادر خواهد شد که فیلترهای جاذب ذرات معلق روی آنها نصب شده باشد.


بر اساس این گزارش متن کامل نامه تقی محمدیان، مدیرکل دفتر واردات و صادرات به پورسیف، مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی-گمرکات ایران بدین شرح است:


«به پیوست نامه معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص لزوم نصب فیلتر جاذب ذرات معلق برای خودرو‌های دیزلی (DPF) مطابق زمانبندی ذکره شده به شرح نامه مذکور جهت الزام و اطلاع واردکنندگان خودروهای مشمول، در مورد ترخیص با رعایت سایرمقررات ارسال می‌گردد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر
هلدینگ شایسته