دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

آغاز صادرات نفت ایران به کشورهای حاشیه مدیترانه/ ایران به دنبال احیای بازارهای سنتی نفت خام

ایران پس از برداشته شدن تحریم ها، ‌ثابت کرد که می تواند با سرعت سهم خود را از بازار نفت پس بگیرد و با دو برابر کردن صادرات خود در مدتی کوتاه،‌ توانست نقش موثر خود را به عنوان یکی از اعضای اوپک در بازار جهانی تثبیت کند.
کد خبر : 85104

ایران از همان روزهای آغازین توافق اولیه هسته ای، بر این امر تاکید کرده بود که با رفع تحریم ها، با سرعت و جدیت بازارهای سنتی نفت خام خود را احیا خواهد کرد و در کوتاه مدت تولید و صادرات نفت خود را به میزان پیش از تحریم ها خواهد رساند.


زیرا با اعمال تحریم های نفتی در سال 2012، صادرات و تولید نفت ایران به دلیل امتناع برخی مشتریان از خرید، عدم دسترسی به تکنولوژی های روز برای تثبیت تولید، کاهش درآمدهای نفتی و به دنبال آن کاهش سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز و ... به شدت کاهش یافته و این امر سبب کاهش درآمدهای نفتی و کمرنگ شدن حضور ایران در بازار جهانی انرژی شده بود.


محسن قمصری،‌مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران،در همین خصوص در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا، با اشاره به اینکه بازار نفت،‌ فروشندگان و خریداران مشخصی دارد ،‌گفت: بنابراین ایران نمی تواند بازار جدیدی را تعریف کند زیرا مصرف کنندگان نفت خام ایران مشخص هستند بنابراین کشور به دنبال احیای بازارهای گذشته خود است که با تحریم ها توسط سایر تولیدکنندگان تصاحب شده بود.


وی ادامه داد: با توجه به افزایش صادرات نفت ایران به بالای دو میلیون بشکه در روز، می توان گفت،‌ ایران در این خصوص موفق بوده و توانسته بخشی از بازار های گذشته خود را احیا کند.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران افزود: در واقع در دوران پسا تحریم به دنبال بازگرداندن بازارهای از دست رفته نفت خام ایران هستیم.


قمصری با اشاره به آغاز صادرات نفت خام ایران به قاره سبز نیز گفت: اکنون صادرات نفت خام ایران به کشورهای حاشیه دریای مدیترانه مانند ایتالیا و اسپانیا انجام می شود و یونان نیز در دوران پسا تحریم به مشتریان نفت ایران پیوسته است.



انتهای پیام/

برچسب ها: مدیترانه نفت خام
ارسال نظر
هلدینگ شایسته