دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 12:01

سخنگوی دولت: مجوز سه میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در کشور صادر شد

معاون رئیس جمهوری و سخنگوی دولت اعلام کرد: پس از برجام تاکنون خطوط اعتباری برای ورود 73 میلیارد دلار سرمایه خارجی در کشور ایجاد شده و مجوز سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به میزان سه میلیارد و 418 میلیون دلار صادر شده است.
کد خبر : 85098

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا محمدباقر نوبخت روز شنبه در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت در هتل اسپیناس تهران افزود: بعد از اجرایی شدن برجام تا کنون هشت رئیس جمهوری، پنج نخست وزیر،‌ سه رئیس مجلس سنا و 18 وزیر امورخارجه در سه ماهه گذشته به ایران آمده اند.


وی افزود: با مذاکرات انجام شده با مسئولان کشورهای مختلف برای ایجاد 73 میلیارد دلار خطوط اعتباری بین ایران و کشورهای دیگر مذاکره شده و برای سه میلیارد و 418 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی مجوز قطعی صادر شده است و دولت این زمنیه روزهای پرکاری دارد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اضافه کرد: برنامه‌های وسیعی برای توسعه سرمایه‌گذاری در آینده پیش رو داریم و با توجه به رویکرد دولت که جلب مشارکت غیردولتی اعم از بخش خصوصی داخلی و خارجی است، پروژه‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف از جمله بخش بهداشت و درمان و بخش‌های مختلف صنعتی و عمرانی طی سال های آینده بویژه در برنامه ششم توسعه اجرا می‌شود.


نوبخت با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: موضوع طرح تحول سلامت و ابعاد مختلف آن همچنان یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است و با توجه به این اولویت سرمایه‌گذاران خارجی نیز برای سرمایه‌گذاری در این زمینه استقبال کرده‌اند.


وی گفت: حضور اعضای تیم اقتصادی دولت شامل وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت نشانه حمایت جدی دولت از سرمایه‌گذاری در بخش سلامت و اهمیت این موضوع برای دولت است.


همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روزهای شنبه و یکشنبه 25 و 26 اردیبهشت در هتل اسپیناس تهران با حضور نمایندگان شرکت‌هایی از آسیا و اروپا برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته