دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اصلاحات دیزنی برای برگشتن به مدار رشد ادامه دارد

اصلاحات دیزنی برای برگشتن به مدار رشد ادامه دارد
طبق برآورد استودیوی فیلم سازی دیزنی این شرکت در بسیاری شاخصه ها مثل بازار بورس نتوانسته انتظارات وال استریت را برآورده کند.
کد خبر : 850906

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا ، نفیسه اسماعیلی، استودیوی فیلم سازی دیزنی روز چهار شنبه گزارش مالی فصل دوم سال جاری خود را منتشر کرد. این گزارش نشان داد که این شرکت در بسیاری از شاخص‌های کلیدی بازار بورس و سهام از جمله میزان درآمد نتوانسته است انتظارات وال استریت را برآورده کند.

بنابراین این شرکت مانند هر شرکت بزرگ دیگری در حوزه سرگرمی، سودآوری پلتفرم سینمای خانوادگی (یا عدم سودآوری آن) در میان بررسی شده‌ترین معیار‌ها قرار داشت. ضرر‌های دیزنی در زمینه بیزینس مستقیم با کاربران رو به کاهش است و از ۱.۱ میلیارد دلار در فصل قبل به رقم ۶۵۹ میلیون دلار در این فصل رسیده است.

در راستای تلاش‌های شرکت برای اقتصادی کردن فعالیت‌های شبکه خانگی اش، کریستین مک کارتی مدیر مالی این شرکت گفت که دیزنی در حال بازبینی سریال‌ها و فیلم‌های پلتفرم خانگی اش است و این که به زودی بخش زیادی از محتوای پلتفرم‌های سینمای خانگی اش را حذف می‌کند. او همچنین افزود که این شرکت متحمل ضرری بین ۵/۱ تا ۸/۱ میلیارد دلار از محل حذف این محتوا خواهد شد.

مک کارتی گفت که این شرکت انتظار دارد که در فصل آینده میزان ضرر ناشی از شبکه خانگی ش به ۱۰۰ میلیون دلار کاهش پیدا کند؛ و مدیرعامل دیزنی، باب ایگر گفت که این شرکت به افزایش حق آبونمان و گرفتن تبلیغات بیشتر به عنوان دو فرصت خوب برای رشد بیشتر نگاه میکند. ایگر گفت که شرکت انتظار دارد قیمت تبلیغات خود را افزایش دهد.

ایگر افزود: «ما انتظار یک رشد چشمگیر را در تبلیغات دیجیتالی در فصل آینده داریم و دیزنی قصد دارد که از تبلیغات بیشتری در پلتفرم دیزن پلاس استفاده کند.»

 ایگر همچنین گفت که این شرکت قصد دارد با طراحی یک اپلیکیشن خدمات دیزنی پلاس و هولو را تا قبل از پایان سال جاری به مشترکانش عرضه کند، هرچند این دو سرویس فعلاً مانند گذشته به صورت مجزا از یکدیگر باقی خواهند ماند.

همچنین طبق این گزارش تعداد کل مشترکین دیزنی پلاس در مقایسه با فصل قبل از ۱۶۱.۸ میلیون نفر به ۱۵۷.۸ میلیون نفر کاهش یافته است.

با این حال، تعداد زیادی از این کاهش در دیزنی پلاس هوستار رخ داده است، به طوری که مشترکین دیزنی پلاس دامستیک تنها سیصدهزار نفر کاهش داشته است که با توجه به افزایش قیمت‌ها در فصل گذشته کمتر از میزان مورد پیش بینی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته