دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سالن اُپرای مارینسکی

تصویر علی رهبری در کنار تصاویر بزرگان موسیقی جهان قرار گرفت

تصویر علی رهبری در کنار تصاویر بزرگان موسیقی جهان قرار گرفت
به دستور والری گرگیف اسطوره دنیای رهبری ارکستر در جهان، تصویر علی رهبری در کنار تصاویر بزرگان موسیقی جهان در سالن تاریخی اُپرای مارینسکی قرار داده شد.
کد خبر : 850815

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اُپرای مارینسکی بزرگترین مجموعه اپرای جهان به مدیریت والری کرگیف افسانه‌ای است که دارای ۳ سالن اپرا و چندین سالن کنسرت و بیش از ۴۰۰ نوازنده ارکستر ۲۵۰ خواننده کر است.

سالن تئاتر مارینسکی در تاریخ دوم اکتبر سال ۱۸۶۰ افتتاح گردید و به محلی برجسته برای اجرای آثار شاخص آهنگسازان اواخر سده نوزدهم مانند چایکوفسکی، موسورگسکی و ریمسکی کرساکف و آهنگسازان قرن بیستم مانند راخمانینوف، استراویبسکی، پروکوفیف و شوستاکوویچ تبدیل شد.

این تئاتر توسط معمار معروف آلبرتو کاوس طراحی شده و تا کنون اجرا‌های بسیار ارزشمندی را به خود دیده. سالن تئاتر مارینسکی به افتخار ملکه ماریا الکساندرونا همسر تزار دوم مارینسکی نامیده شد. البته نام آن در طول تاریخ روسیه با انعکاس فضای سیاسی زمان‌های مختلف روسیه تغییر کرده است.

آقای والری گرگیف در ۳۵ سال گذشته مدیریت کل هنری و رهبری ارشد اپرای مارینسکی را به عهده داشته است.

علی رهبری، رهبر و آهنگساز بین المللی ایرانی، که سابقه رهبری مهمان دایم در ارکستر‌های فیلهارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلهارمونیک چک، و فیلهارمونیک بلگراد و مدیریت هنری ارکستر‌های سمفونیک شهر‌های بروکسل، مالاگا، زاگرب، و مالاگا را دارد در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توسط والری گرگیف رهبر مشهور روس و مدیر مجموعه اپرای مارینسکی برای یک کنسرت به سنت پترزبورگ دعوت شد تا ۲ اثر مشهور روسی را رهبری کند. قطعه اول، سمفونی شماره ۵ از شوستاکوویچ و قطعه دوم، شهرزاد اثر کورساکوف.

بعد از این کنسرت والری گرگیف و ارکستر سمفونیک مارینسکی تصمیم گرفتند جایگاه پر اهمیت رهبری دایم میهمان ارکستر سمفونیک اپرای مارینسکی را به علی رهبری واگذار کنند.

به پیشنهاد والری گرگیف مقرر شد در هر فصل هنری ۱۲ کنسرت مختلف برگزار‌گردد و در آن‌ها علاوه بر آهنگسازان غربی از بعضی آثار آهنگسازان شرقی نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته