دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکوردشکنی «مرد عنکبوتی» با افتتاحیه ۱۷ میلیون دلاری

رکوردشکنی «مرد عنکبوتی» با افتتاحیه ۱۷ میلیون دلاری
قسمت جدید انیمیشن «مرد عنکبوتی» ضمن رکوردشکنی در شب اکران افتتاحیه، با استقبال ویژه منتقدان مطرح سینما نیز مواجه شد.
کد خبر : 850759

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، انیمیشن سینمایی «مرد عنکبوتی؛ در میان دنیای عنکبوتی» (Spider-Man Across the Spider-verse) اکران جهانی خود را در شرایطی آغاز کرد که هم مورد توجه منتقدان و مخاطبان عمومی قرار گرفت، هم در جدول پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های آثار انیمیشن، در جایگاه دوم ایستاد.

این انیمیشن در شب افتتاحیه خود توانست فروش ۱۷.۴ میلیون دلار در گیشه دست پیدا کند، رقمی که تقریبا یک و نیم میلیون دلار از پیش‌بینی‌های اولیه بالاتر بود و اکثر دوستداران هنر هفتم را سورپرایز کرد. با این فروش قسمت دوم نسخه انیمیشنی «مرد عنکبوتی» در رتبه دوم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های آثار انیمیشن قرار گرفت. رتبه اول این فهرست در اختیار انیمیشن «شگفت‌انگیزان ۲» با فروش ۱۸.۵ میلیون دلار است و انیمیشن محبوب «داستان اسباب بازی ۴» نیز با رقم ۱۲ میلیون دلار، در جایگاه سوم قرار دارد.

**۱۰۰ میلیون دلار بودجه و احتمال فروش ۵۰۰ میلیونی!

این فروش خوب در شب افتتاحیه، نوید یک اکران موفق را می‌دهد و از حالا پیش‌بینی‌ها از میزان فروش این اثر در گیشه سینماها، رقمی نزدیک به نیم میلیارد دلار است، آن هم در صورتی که بودجه تولید انیمیشن «مرد عنکبوتی؛ در میان دنیای عنکبوتی» ۱۰۰ میلیون دلار بوده، رقمی که به احتمال فراوان در کمتر از یک هفته به آن دست پیدا می‌کند.

قسمت اول این انیمیشن که آن نیز توسط کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن تولید شد، با بودجه ۹۰ میلیون دلاری، بیش از ۳۷۵ میلیون دلار فروش داشت و در رویداد‌های هنری معتبر نیز با استقبال ویژه منتقدان و داوران مواجه شد. به همین دلیل پیش‌بینی موفقیت ۵۰۰ میلیون دلاری در گیشه و برنده شدن احتمالی اسکار بهترین انیمیشن سال، برای این انیمیشن نباید کار سختی باشد. اگرچه امسال چند انیمیشن خوب دیگر از کمپانی‌های بزرگ انیمیشن سازی به نمایش درمی‌آید که می‌تواند انیمیشن «مرد عنکبوتی» را به چالش بکشد.

اما به جز مخاطبان عمومی که با خرید بلیط این فیلم و تماشای آن در سالن‌های سینما، یک رکورد برای میزان فروش آن در شب افتتاحیه ثبت کردند، منتقدان هم انیمیشن «مرد عنکبوتی؛ در میان دنیای عنکبوتی» را دوست داشتند و در سایت‌های معتبر امتیازدهی، نمرات قابل توجهی به این اثر اختصاص دادند. در سایت روتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) نمره این فیلم تا به اینجا که ۱۱۵ منتقد به آن اختصاص داده‌اند، ۹۵ از صد است. نمره‌ای که با توجه به تعداد منتقدان در همین روز‌های نخست اکران بسیار حائز اهمیت است. در سایت متاکریتیک (Metacritic) نیز در حال حاضر ۳۷ نقد برای این اثر به ثبت رسیده که از این تعداد نمره ۸۷ از ۱۰۰ را به دست آورده است.

** خبری از سکانس بعد از تیتراژ نیست

تا به اینجا اکثر نظرات در رابطه با قسمت جدید انیمیشن «مرد عنکبوتی» مثبت بوده، اما شاید تنها نکته‌ای که به مذاق برخی از تماشاگران خوش نیامده این است که این اثر هیچ سکانسی بعد از تیتراژ ندارد. در طول سال‌های اخیر معمولا سکانس‌های بعد از تیتراژ فیلم‌ها و انیمیشن‌های مارول، جزو بخش‌های مورد علاقه مخاطبان بوده و البته در پیشبرد مسیر اصلی دنیای سینمایی مارول نیز نقش قابل توجهی داشته است.

در این قسمت از انیمیشن «مرد عنکبوتی» خبری از سکانس پس از تیتراژ نیست و همه چیز با جمله «مرد عنکبوتی در «فراتر از دنیای عنکبوتی» باز خواهد گشت» به پایان رسید. فراتر از دنیای عنکبوتی عنوان قسمت بعدی این مجموعه انیمیشن است که پروسه تولید آن توسط کمپانی مارول آغاز شده است. آخرین اثر از مجموعه فیلم‌های مارول که سکانس بعد از تیتراژ نداشت، «جاوادنگان» (Eternals) بود که، چون این مجموعه برای مخاطبان مارول تازه به حساب می‌آمد، کمتر کسی هم انتظار سکانس ویژه‌ای بعد از پایان تیتراژ آن داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته