دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز اعزام زائران مدینه اول به مکه مکرمه

آغاز اعزام زائران مدینه اول به مکه مکرمه
زائران قبل از تشرف به مکه مکرمه باید مُحرم شوند؛ به طوری که زائران مدینه اول در مسجد شجره و زائران مدینه دوم در جُحفه باید لباس احرام بپوشند.
کد خبر : 850188

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، برای ورود به مکه مکرمه احرام بستن یک شرط است. بر همین اساس، همه زائران از هر فرودگاهی هم وارد عربستان شوند، برای تشرف به مکه مکرمه باید لباس اجرام به تن کنند.

زائران ایرانی تاکنون از طریق فرودگاه مدینه به عربستان سفر کرده‌اند و هنوز روند اعزام زائران مدینه دوم که از فرودگاه جده به عربستان اعزام می‌شوند، شروع نشده است. بر همین اساس، زائرانی که از مدینه به مکه قصد تشرف به خانه خدا را دارند، باید در مسجد شجره مُحرم شده و پس از آن لبیک گویان به مکه مکرمه تشرف یابند.

با این وجود، زائرانی که از فرودگاه جده هم وارد عربستان می‌شوند، قبل از حضور در مکه مکرمه، در مسجد جُجفه لباس احرام پوشیده و پس از مُحرم شدن، عازم خانه خدا خواهند شد.

بر همین اساس، زائران در مسجد شجره و جُحفه مُحرم می‌شوند و با لباس سفید به زیارت مسجدالحرام مشرف می‌شوند.

برمبنای برنامه از پیش تعیین شده، امروز نخستین گروه زائران حج از مدینه به مکه می‌رود که پیش از حضور در مدینه، در مسجد شجره توقف کرده و اعمالی را برای مُحرم شدن، انجام می‌دهند. به این ترتیب اعزام زائران مدینه اول به مکه مکرمه آغاز خواهد شد.

به گزارش آنا، امسال ۸۷ هزار و ۵۰ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند و روند اعزام‌ها تا اول تیر ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته