دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1395 - 10:55
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با آنا خبر داد

برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان ازدواج و زناشویی در هفته جوان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان ازدواج و زناشویی خبر داد و گفت: یک میلیون و پانصد هزار نفر در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد و از آموزش‌های لازم پیش و حین ازدواج بهره‌مند خواهند شد.
کد خبر : 85017

ناصر صبحی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد برنامه‌های هفته جوان اظهار کرد: با فرارسیدن اعیاد شعبانیه از دوشنبه 27 اردیبهشت تا دوم خرداد همزمان با سایر ادارات برنامه‌هایی در هفته جوان برگزار خواهیم کرد از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج برای عموم که روز دوشنبه افتتاح خواهد شد.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال جاری 750 هزار زوج که 1.5 میلیون نفر را شامل می‌شود قبل از ازدواج، آموزش رایگان ازدواج و زناشویی می‌بینند.


وی افزود: متولی اصلی این برنامه وزارت ورزش و جوانان است البته سمن‌ها و برخی مراکز تخصصی مشاوره خانواده تحت پوشش وزارت خانه نیز مجریان این برنامه هستند. این طرح ابتدا در تهران و سپس در سایر استان‌ها توسعه خواهد یافت.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در هر یک از این کارگاه‌ها حدود 25 زوج شرکت خواهند کرد. هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها ازدواج، مراحل مختلف و وظایف زوجین، اختیارات و تکالیف زوجین، ملاک‌های صحیح انتخاب همسر، مهارت‌های زناشویی و شیوه‌های حل مساله و ابراز هیجانات است زیرا این موضوعات جزو عوامل اساسی در بروز اختلافات و انحلال خانواده محسوب می‌شود.


صبحی یادآور شد: آموزش‌های این کارگاه‌ها به منظور رواج ازدواج‌های موفق و پیشگیری از بروز آسیب های خانواده و اجتماعی است.


وی ادامه داد: روز دوشنبه نشست تخصصی در مورد چالش‌ها‌ و فرصت های ازدواج جوانان با تاکید بر دانشجویان با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برپا خواهد شد.کارگاه آموزشی رایگان در خصوص آموزش پیش از ازدواج در جشن ازدواج دانشجویی برگزار خواهیم کرد که به احتمال قوی مجری این برنامه دانشکده فنی حرفه‌ای دختران ولیعصر خواهد بود.


وی افزود: این هفته از کمپ‌های اعتیاد و کمپ‌های آسیب اجتماعی بازدید و میزگرد تخصصی در زمینه رابطه دختر و پسر به شیوه نوین و علمی برگزار خواهیم کرد.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: باید از ظرفیت مجمع خیرین ازدواج و تشکل‌های مردم نهاد حوزه ازدواج و جوانان بیشترین استفاده کنیم تا از این توانمندی‌ها بیش از گذشته بهره بگیریم.


انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ناصر صبحی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته