دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پوشیدن لباس نازی‌ها توسط «راجر واترز» در کنسرتش دردسرساز شد

پوشیدن لباس نازی‌ها توسط «راجر واترز» در کنسرتش دردسرساز شد
پلیس آلمان اعلام کرد که به دلیل پوشیدن لباسی با نمادهای شبیه به نازی‌ها در کنسرتی در برلین توسط راجر واترز، تحقیقات خود را در رابطه با عملکرد این خواننده آغاز کرده است.
کد خبر : 849611

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، اجرای کنسرت راجر واترز در روز‌های ۱۷ و ۱۸ می، با حواشی متعددی مواجه شد که حالا پای پلیس برلین را به ماجرا باز کرده است.

راجر واترز خواننده شناخته شده و قدیمی گروه «پینک فلوید» در این اجرا، لباسی پوشیده که نماد‌هایی شبیه به نازی‌ها در آن به چشم می‌خورد. وی در یکی از آهنگ‌های معروف خود، قصه شخصیتی را روایت می‌کند که در تصوراتش دیکتاتوری فاشیست است و برای این قطعه، لباس‌های دردسرسازش را به تن کرده بود.   

مارتین هالوگ، سخنگوی پلیس برلین با اعلام این مسئله که پلیس تحقیقات جنایی را علیه راجر واترز به دلیل پوشیدن یونیفرم نازی در کنسرت اخیرش آغاز کرده، به گاردین گفت: نمایش نماد‌های حکومت نازی‌ها، از جمله صلیب شکسته یا نشان اس اس، در آلمان غیرقانونی است، اگرچه در برخی موارد برای مقاصد آموزشی و در زمینه‌های هنری معافیت دارد. مفهوم حقوقی «تحریک مردم» و تجاوز به حیثیت انسانی گروه‌های ملی، نژادی، مذهبی یا گروهی را که با ریشه‌های قومی آن‌ها تعریف می‌شود، در این کشور یک عمل غیرقانونی است.

پوشیدن لباس نازی‌ها توسط «راجر واترز» در کنسرتش دردسرساز شد

هالوگ ادامه داد: «به نظر می‌رسد که بافت لباس پوشیده می‌تواند حکومت خشونت‌آمیز و خودسرانه رژیم نازی را تأیید، تجلیل یا توجیه کند، به نحوی که حرمت قربانیان را زیر پا بگذارد و در نتیجه آرامش عمومی را مختل کند».

طبق این خبر پلیس برلین به مدت تقریباً سه ماه به جمع آوری شواهد ادامه می‌دهد و سپس یافته‌های خود را به دادستان ایالتی تحویل می‌دهد تا ارزیابی کند که آیا اقدام واترز می‌تواند به عنوان تحریک به نفرت تلقی شود یا خیر.

در چنین شرایطی راجر واترز و تیم همراهش قرار است روز یکشنبه کنسرتی را در فرانکفورت اجرا کنند. اجرایی که با مخالفان زیادی همراه بوده و برخی از قضات شهر سعی کردند آن را لغو کنند. اما این اتفاق در نهایت رخ نداد و کنسرت فرانکفورت این خواننده نیز به قوت خود باقی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته