دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1402 - 10:46
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

وزیر کشور: با عاملان شهادت مرزبانان برخورد جدی می‌شود

وزیر کشور: با عاملان شهادت مرزبانان برخورد جدی می‌شود
وزیر کشور در واکنش به شهادت مرزبانان کشورمان،گفت: وزیر کشور: حتما با عاملان، مشوقان و حامیان شهادت مرزبانان برخورد جدی و قاطع خواهد شد.
کد خبر : 849113

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت پرونده شهادت ۵ مرزبان کشور،گفت: این یک اقدام جنایتکارانه بود که حتماً برخورد جدی و قاطع با عاملان، حامیان و مشوقان آن انجام می‌شود.

وی درباره ملاقات با وزیر امنیت عمومی ویتنام نیز گفت: این ملاقات درباره تعاملات دوجانبه بود. نکات مشترکی بین دو کشور در سطح روابط بین‌الملل وجود دارد و مواضع نسبتاً مشترکی در بعضی مقاطع از سوی ویتنام در حمایت از موضع ایران اعلام شده و ایران هم از آنان حمایت کرده است.

وزیر کشور اظهار کرد: در راستای توسعه روابط دوجانبه یک تفاهم‌نامه امنیتی بین وزارت کشور و وزارت امنیت ویتنام امضا شد. همچنین یکی، دو مورد تفاهم‌نامه بین وزیر دادگستری ما و آنان امضاء شد.

وحیدی  درباره جلوگیری از وقوع ناامنی‌ها در مرزهای شرقی کشور، گفت: ما تفاهمی در سطح وزارتخانه‌های مربوطه ایران و پاکستان داریم و کنسول مشترک هم تشکیل دادیم. در سطح استانی در سیستان و بلوچستان و قرارگاه قدس با ارتش پاکستان ارتباطات برقرار است و آنان هم از اتفاقی که افتاد اظهار تأسف کردند.

وی با بیان اینکه پاکستان باید این همکاری‌ را داشته باشد که افرادی که مرتکب این جنایت شده‌اند به سزای اعمالشان برسند،افزود: ارتباطات برقرار است اما در صحنه عمل باید پاکستانی‌ها همکاری کنند تا عوامل این حادثه مجازات شوند.

وزیر کشور تاکید کرد: اگر ضرورتی باشد حتماً تردیدی نمی‌شود که برای پیگیری تفاهم‌نامه خودمان به پاکستان سفر کنم اما الان این ضرورت فعلاً وجود ندارد.

وحیدی همچنین درخصوص اصلاح قانون انتخابات مجلس، افزود: چون قانون جدید هنوز به تصویب نرسیده ما بر اساس قوانین موجود باید عمل کنیم. برای کسانی که باید برای کاندیداتوری مجلس استعفاء دهند، فرصت شش‌ماه قبل از ثبت‌نام وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر این اساس ما بر مبنای قانون موجود کارمان را جلو می‌بریم اما اگر قانون جدید تصویب و در آن تغییراتی ایجاد شد بنا بر آن کارهای جدیدی را انجام می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته