دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس دانشگاه امیرکبیر:

آینده مربوط به کشوری است که قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد

آینده مربوط به کشوری است که قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تنها دعوای چین و آمریکا هم مربوط به فناوری های نوین و هوش مصنوعی است؛ چرا که آینده مربوط به کشوری است که توانایی و قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد.
کد خبر : 849095

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اولین کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند که هم اکنون در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال برگزاری است، گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه که طی چندماه اخیر به آن مشغول شده ایم و به صورت قطع یکی از زمینه های راهبردی دانشگاه امیرکبیر در زمینه هوشمند سازی است. 

‌وی افزود: دنیا به صورت قدرت سرسام آور به سمت هوش مصنوعی در حال حرکت است و تنها دعوای چین و آمریکا هم مربوط به فناوری های نوین و هوش مصنوعی است؛ چرا که آینده مربوط به کسی است که توانایی و قدرت بیشتری در عرصه هوش مصنوعی داشته باشد. 

قدسی پور تصریح کرد: در دانشگاه اعلام کردیم که باید حتما تمرکز اصلی خود را روی هوش مصنوعی بگذاریم؛ چرا که این امر موضوع مهمی است و همه کشورها و ملت ها و دولت ها به صور عادی حرکتی در این جهت دارند و اگر رئیس جمهور و وزرا هم به این زمینه توجه نکنند خود کشور حتما در همین راستا پیش می رود. 

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: باید بیشتر در راستای هوش مصنوعی و فناوری های نوین حرکت کنیم و در برنامه راهبردی آموزش، پژوهش و فناوری باید کارهای ارزنده ای در زمینه هوشمند سازی انجام دهیم و به گفته دوستان هوش مصنوعی در آموزش زیاد کارساز نیست و بنده این موضوع را قبول ندارم و به دوستان سپرده ام که تمام جوانب این امر را بسنجند. 

قدسی پور بیان کرد: هوشمند سازی عنصری است که نسبت به محیط درک داشته باشد و بتواند عکس العمل انجام دهد و باید در سنسورها تمرکز کنیم و به توسعه و آموزش آنها بپردازیم. 

وی افزود: درس ۳ واحدی جهت آشنایی با سنسورها را در تمام دانشکده های دانشگاه امیرکبیر باید برگزار کنیم؛ چرا که این موضوع می تواند به رشد و توسعه کشور کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب