دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خرمشهر قهرمان روی پرده نقره‌ای + پادکست

خرمشهر قهرمان روی پرده نقره‌ای + پادکست
به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر، مروری داریم بر فیلم‌های مهم سینمایی که با موضوع اشغال یا آزادسازی این شهر مهم ساخته شده‌اند.
کد خبر : 849075

 گروه فرهنگ خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا کاظمی ـ روزها و اتفاقات خاص تاریخی همواره یکی از سوژه‌های دوست‌داشتنی برای به تصویر کشیدن در آثار نمایشی هستند، حالا این اتفاقات می‌تواند مربوط به صدها سال قبل یک ملت باشد، یا شاید هم مربوط به سال‌های معاصر. 

در تقویم کشور ما نیز اتفاقات تاریخی فراوانی وجود دارد که تاکنون دستمایه ساخت فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی شده است، اتفاقاتی که هر کارگردان و نویسنده‌ای از زاویه دید خود به آن پرداخته‌اند و در عین یکی بودن در سوژه، اما بعضا حال و هوای کاملا متفاوتی دارند. یکی از این اتفاقات ویژه آزادسازی خرمشهر است، روزی که رادیو یکی از بهترین خبرهایش در نیم قرن اخیر را به مردم ایران داد، روزی که «خونین شهر، شهر خون آزاد شد...» 

در پادکست امروز، مروری داریم بر جذاب‌ترین فیلم‌های سینمایی چند دهه اخیر که با موضوع خرمشهر ساخته شده‌اند، فیلم‌هایی که هرکدام سوژه خاصی داشتند و بازیگران ریز و درشت زیادی در آنها به ایفای نقش پرداختند. البته این فهرست می‌توانست با فیلم‌ها یا سریال‌های دیگری پروپیمان تر شود، اما در این قسمت صرفا نگاهی داریم بر آثاری که رشادت‌های مردم ایران در خرمشهر را روی پرده نقره‌ای به تصویر کشیدند. اگرچه بودند فیلم‌های دیگری که می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند، اما این فیلم‌ها حداقل یک سر و گردن از دیگر آثار جامانده بالاتر هستند. 

پادکست ویژه «خرمشهر در سینمای ایران» را در ادامه بشنوید: 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته