دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1402 - 10:28
حدادی انگیزه‌ بالایی برای کسب مدال در هانگژو دارد

داوری: دوستان برای دوومیدانی شانس مدال متصور نیستند/ هدف کوتاه مدت نتایج خوب در بازی‌های آسیایی است

داوری: دوستان برای دوومیدانی شانس مدال متصور نیستند  هدف کوتاه مدت نتایج خوب در بازی‌های آسیایی است
سرپرست فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد که احسان حدادی یک ورزشکار بالغ و کامل است که هدفش موفقیت دوباره در بازی‌های آسیایی است.
کد خبر : 848720

افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط فعلی فدراسیون دوومیدانی اظهار داشت: مشکلات در فدراسیون دوومیدانی زیاد است چون وقتی تغییر و تحولی در بدنه مدیریتی یک فدراسیونی صورت می‌گیرد اولین کار باید این باشد تا به کارهای روی زمین مانده رسیدگی کنیم. البته در این موضوع مدیران قبلی تقصیر کار نیستند. قطعأ خود آن‌ها هم یکسری برنامه‌ریزی و کارها داشتند که اکنون روی زمین مانده و باید آنها را حل فصل کنیم.

**دوستان برای دوومیدانی شانس مدالی در بازی‌های آسیایی متصور نیستند

وی افزود: تازه ماه گذشته تغییرات ایجاد شد و هنوز هم تفاهمنامه ما با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مبادله نشده و باید مبادله شود تا بدانیم میزان اعتبارات برای ما در سال جاری چه مقدار است. زیرا یکسری برنامه‌ها در نظر گرفته شده و به دلیل نزدیکی تا بازی‌های آسیایی باید خیلی زود برنامه‌ها را ادامه بدهیم. از نظر ما ورزشکارانی که رکوردهایشان نزدیک به حضور در هانگژو است باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. فعلا دوستان در ستاد بازی‌های آسیایی شانسی برای مدال‌آوری ما در هانگژو متصور نیستند اما بچه‌های مستعد زیادی در این رشته ورزشی حضور دارند و تلاش ما این است به نتایج ارزنده‌ای برسیم آن هم با توجه به برنامه کوتاه مدتی که در نظر گرفته‌ایم.

**می‌خواهیم با راهکارهای مختلفی ورزشکاران را ترغیب کنیم

سرپرست فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: در این وضعیت ایجاد شده باید با راهکار مدیریت بحران از نظیر بسته‌های حمایتی و انگیزشی برای دوومیدانی‌کارانی که نزدیک به شانس مدال در هانگژو هستند در نظر بگیریم تا به سمت و سویی حرکت کنند تا بتوانند با انجام تمرینات بیشتر و در کنارش انگیزه بالاتر در مسابقات حضور و چه بسا رکوردهای خودشان را ارتقا دهند. 

**باید بدون کمک‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منابع مالی خوبی جذب کنیم

داوری در بخش دیگری از صحبت‌های خودش به این نکته اشاره کرد که باید هدفگذاری خوبی داشته باشند، اظهار داشت: باید در این چند ماه بتوانیم پشتیبانی خوبی از بچه‌ها داشته باشیم، البته به خوبی واقف هستیم کار سخت است اما امیدوارم مانند سایر فدراسیون‌هایی که بودم فعالیت و تلاش زیادی داشته باشیم تا با برنامه و هدفگذاری کارها را پیش ببریم. ان‌شاءالله در این مسیر هم اعتبارات درون سازمانی مانند وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به موقع داده شود تا مانند همیشه برای ورزش افتخارآفرین شویم. البته خود ما هم باید جدا از این به فکر باشیم تا بتوانیم حامیان مالی توانمندی به داخل مجموعه فدراسیون بیاوریم.

**اعلام آمادگی 6 کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی جام امام رضا (ع)

وی با اشاره به اینکه جام بین‌المللی امام رضا (ع) را در اولین محک جدی خودشان پیش‌رو دارند، گفت: باید جام امام رضا (ع) را همین ماه جاری برگزار کنیم و به همین دلیل هم روز دوشنبه جلسه‌ای با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیات دوومیدانی استان خراسان داشتم تا با همفکری هم کار را پیش ببریم. قرار شده کلید استارت این رقابت را با تشکیل ستاد مسابقات در اینجا بزنیم تا دوستان دو هفته پر حُجم کارها را انجام دهند. تاکنون کشورهایی مانند پاکستان، هندوستان، ارمنستان، عراق، افغانستان کویت اعلام آمادگی کرده‌اند اما احتمال اینکه کشورهای دیگری هم بیایند زیاد است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: از روزی که وارد فدراسیون شدیم پیگیر برگزاری هر چه شکیل‌تر این رقابت‌ها بودیم زیرا در تقویم فدراسیون آسیایی ثبت شده است. حتی در این میان برخی استان‌ها علاقه‌مند بودند تا میزبان این رویداد باشند اما بررسی کردیم و تشخیص دادیم بهترین مکان برای برگزاری همین مشهد است. 

**برای حضور در کره جنوبی دو میلیارد تومان پول نیاز است

داوری در بخش دیگری اعلام کرد که برای اعزام تیم دوومیدانی جوانان به کره جنوبی بیشتر از دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: اعتبار فدراسیون ما پایین و باید شرایط را برای اعزام تیم جوانان نیز به قهرمانی آسیا فراهم کنیم که حداقل دو میلیارد برای این سفر اعتبار می‌خواهد. تامین اعتبارات نیاز به هماهنگی و پشتیبانی زیادی دارد و ان‌شاءالله بتوانیم بقیه برنامه‌ها را جدی‌تر دنبال کنیم.

**حدادی انگیزه‌های لازم برای کسب پنجمین مدالش در هانگژو دارد

وی درباره شرایط حدادی در اردوی آمریکا اظهار داشت: طبق صحبتی که با احسان حدادی داشتیم قرار شد با توجه به شرایطی که دارد و همچنین تمریناتی که در زمستان انجام داده برای حضور در چند مسابقه و انجام اردوی تدارکاتی به کشور آمریکا سفر کند تا در آنجا خودش را محک بزند. احسان ورزشکار بالغ، پخته و کاملی است، خودش می‌تواند بهترین راهکار را در نظر بگیرد. ما با هم ارتباط خوبی داریم و او می‌تواند نظراتش را به ما ارائه بدهد، ما هم موظف هستیم او را به شکل خوبی پشتیبانی کنیم. او یکی از ورزشکاران باکیفیت ما است و انگیزه‌های لازم را برای موفیت دوباره دارد. امیدوارم در کنار همدیگر یک اتفاق بی‌نظیری رقم بزنیم. تنها منتظریم در مسابقات شرکت کند تا سطح بدنی او مشخص شود در چه سطحی قرار دارد.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه چه زمانی مطالبات مربی حدادی به حساب او واریز می‌شود، تاکید کرد: چون پیش از ورودم کارهای حضورش در آمریکا انجام شده بود و زمانی هم که اردوی تمرینی‌اش در کیش به اتمام رسید پس از بازگشت به تهران یک روز به فدراسیون آمد و صحبت‌های خوبی درباره گذشته و مسیر رو به جلو با یکدیگر داشتیم. پس از آن هم به آمریکا رفت تا تمریناتش را ادامه بدهد. ما با هم مشورت خواهیم کرد تا بهترین تصمیم و راهکار را درباره مربی او بگیریم تا اگر لازم باشد با هر مربی که مدنظر داشت کار کند.

**تفتیان و فصیحی مورد حمایت کمال کمیته ملی المپیک هستند

داوری در خصوص شرایط تفتیان و فصیحی هم گفت: تفتیان هم در اردوی تمرینی جامائیکا حضور دارد و برنامه‌های خودش را ادامه می‌دهد. حتی در چند مسابقه هم نتیجه خوبی گرفته و قرار است در ادامه هم به آلمان برود تا در آنجا مسابقه بدهد. فرزانه فصیحی هم شرایط مشابهی مانند تفتیان دارد و مورد پشتیبانی و حمایت کمیته ملی المپیک است. ما علاقه‌مندیم تمامی ورزشکاران بتوانند در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه را بگیرند و امیدوارم نتایج قابل قبول باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای ترغیب دوومیدانی‌کاران در نظر گرفته است، توضیح داد: در این چند وقت اخیر بچه‌های خوبی چه در مسابقات گذشته و حتی رقابت‌های جایزه بزرگ شناسایی کردیم. اگر چه برای ما شانس مدال در نظر گرفته نشده اما ورزشکارانی که شانس دارند باید خودشان و مربی‌شان مورد حمایت باشند و قرار شده با ارائه بسته حمایتی مانند تغذیه، اردو، مربی و ماساژور مورد حمایت قرار بگیرند.

**باید دست پُر به خدمت وزیر ورزش بروم!

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در خصوص اینکه چه زمانی به دیدار وزیر ورزش خواهد رفت، عنوان کرد: تنها نباید بنشینیم چون این کار هیچ فایده‌ای ندارد و دوست‌دارم اطلاعات را ابتدا جمع‌آوری کنم تا پس از آن دست پُر به خدمت سجادی بروم و به او بگویم هدف ما در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت چه برنامه‌ای است. یکسری اطلاعات را با برنامه ارائه دهیم چون خود وزیر برنامه محور است و زمانی صحبت‌های ما با او خروجی خوبی خواهد داشت که با نتیجه همراه باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته