دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1402 - 22:49

رئیس‌جمهور و شرکت هواپیمایی گرجستان یکدیگر را تحریم کردند

رئیس‌جمهور و شرکت هواپیمایی گرجستان یکدیگر را تحریم کردند
رئیس‌جمهور گرجستان از شرکت هواپیمایی خصوصی کشورش به دلیل از سرگیری پروازهایش به روسیه انتقاد و اعلام کرد که «جورجین ایرویز» را تحریم خواهد کرد، موسس این شرکت هواپیمایی خانم رئیس‌جمهور را از استفاده از خدمات آن منع کرد.
کد خبر : 848670

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، پس از آنکه سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهوری گرجستان از شرکت هواپیمایی خصوصی کشورش به دلیل از سرگیری پروازهایش به روسیه انتقاد و اعلام کرد که «جورجین ایرویز» را تحریم خواهد کرد، موسس این شرکت هواپیمایی خانم رئیس جمهور را از استفاده از خدمات آن منع کرد.

کرملین در ماه جاری اعلام کرده بود که ممنوعیت چهار سالۀ پروازهای مستقیم به گرجستان همچنین ضرورت داشتن ویزا برای شهروندان گرجی علاقمند به سفر به روسیه را لغو خواهد کرد؛ اقدامی که مورد استقبال شرکت هواپیمایی گرجستان قرار گرفته بود.

اما سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان از مقامات کشورش خواست که این ابتکارات روسیه را خنثی کنند؛ درخواستی که از سوی تاماز گایاشویلی، موسس شرکت هواپیمایی خصوصی «جورجین ایرویز» نادیده گرفته شد.


او به خبرگزاری تاس گفت تا زمانی که خانم زورابیشویلی برای این تصمیم «از مردم گرجستان عذرخواهی نکند» از خدمات این شرکت محروم خواهد شد.

هنوز دفتر ریاست جمهوری گرجستان به این اقدام شرکت هواپیمایی واکنشی نشان نداده است.

تصمیمات اخیر روسیه، مردم گرجستان را نیز دوپاره کرده است. برخی مقامات از آغاز پروازهای مستقیم به مقصد روسیه استقبال کرده‌اند و برخی دیگر که عمدتا طرفدار اتحادیه اروپا و فاصله گرفتن از مسکو هستند، با آن مخالفند و روز یکشنبه در مرکز تفلیس نیز دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته