دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رونمایی از صندوق حمایت سینماییِ 100 میلیون دلاری عربستان در جشنواره کن

رونمایی از صندوق حمایت سینماییِ 100 میلیون دلاری عربستان در  جشنواره کن
صندوق توسعه فرهنگی عربستان سعودی در یک حرکت تاریخی با هدف تغذیه صنعت فیلم و رسانه، از تاسیس یک صندوق 100 میلیون دولتی برای حمایت از سینمای خود در جشنواره فیلم کن خبر داد.
کد خبر : 848559

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نفیسه اسماعیلی،‌صندوق سرمایه گذاری فیلم، که در نوع خود اولین است، درواقع یک سرمایه گذاری مشترک بین صندوق توسعه فرهنگی، MEFIC Capital و هلدینگ رسانه‌ای ROAA است. هدف این صندوق کمک به رشد صنعت فیلم و رسانه از طریق تامین سرمایه برای توسعه، تولید، پخش و استعدادیابی است.

نجلا النمیر، رئیس واحد توسعه و استراتژی یابی صندوق توسعه فرهنگی، درگفتگو با رسانه‌ها گفت: « صندوق توسعه فرهنگی سعودی قصد دارد تا بخش مالی خود را برای مشارکت در رشد بخش فیلم سازی فعال کند و به موسسات مالی کمک کند تا بتوانند بودجه لازم را در اختیار فیلم سازها قرار دهند.»

رضا الحیدر، رئیس شرکت ROAA نیز بر اهمیت پرداختن به سه چالش اصلی پیش روی پیشرفت این صنعت تاکید کرد و دسترسی محدود به منابع مالی و مشارکت‌های بین المللی، محدودیت‌های زیرساختی و کمبود استعدادها را مساله مهم خواند.

وی گفت: «بخش رسانه و سرگرمی عربستان سعودی به سرعت در حال پیشرفت است و نقش مهمی را در تغییر شکل فرهنگی و اقتصادی سعودی ایفا خواهد کرد. استعدادهای خلاق زیادی در عربستان سعودی و منطقه خاورمیانه وجود دارند که نیاز به حمایت دارند. با سرمایه گذاری در پروژه های فیلم داخلی، ایجاد مهارت و ارتقای زیرساخت‌های این صنعت می‌توانیم به رشد پتانسیل داستان گویی منطقه و خلاقیت هنری، خلق محتوای باکیفیت و جذب سرمایه گذاری‌های بین المللی کمک کنیم و در عرصه بین المللی با بزرگان این صنعت بعد از چند سال شروع به رقابت نماییم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته