دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1395 - 12:26

چنار کهنسال اسماعیل آباد در میان در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شد

پرونده پیشنهاد ثبت چنار کهنسال اسماعیل آباد در جلسه کمیته ثبت و حریم میراث طبیعی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برگزار شد، تأیید و در فهرست آثار طبیعی- ملی ثبت شد.
کد خبر : 84848

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی استان در این خصوص گفت: روستای اسماعیل آباد در 11 کیلومتری شهر اسدیه (مرکز شهرستان درمیان) قرار دارد. فاصله این چنار تا مرکز روستای اسماعیل آباد حدود 150 متر بوده و استخری که از آب قنات پر می شود در فاصله 22متری از درخت، واقع است. به نظر می رسد سرسبزی و شادابی درخت مدیون آب همین استخر باشد. عظمت، صلابت و استواری آن از فاصله دور خودنمایی می کند.


وی ادامه داد: تنه این درخت در نمای جنوبی دارای حفره ای توخالی بوده و پیچ خوردگی و پوسته شدن تنه گویای قدمت بالای درخت است.


ملکوتی ضمن بیان اینکه موقعیت استخر و چنار کهنسال مجاور آن محلی است برای تفریح و تفرج اهالی روستا و مناطق دیگر است، افزود: مردم روستا به این درخت علاقه زیادی دارند و آن را موجب برکت محصولات کشاورزی و آب قنات می دانند و در ایام تعطیل و خاص مردم جهت تفریح به این محل می آیند و از زیبایی و صلابت درخت بهره می‌برند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته