دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می دهد؛

امسال ۵ فیلم کره‌ای در جشنواره بین المللی کن حضور دارند

امسال ۵ فیلم کره‌ای در جشنواره بین المللی کن حضور دارند
امسال پنج فیلم «ناامید»، «تار عنکبوت»، «در روزگار ما» و «پروژه سکوت» به جشنواره بین المللی کن راه یافته اند.
کد خبر : 847871

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال پنج فیلم کره‌ای به جشنواره بین المللی کن امسال دعوت شده اند. «ناامید» ساخته کیم چانگ-هون، «تار عنکبوت» ساخته کیم جیی-وون، «در روزگار ما» ساخته هونگ سونگ-سو، «پروژه سکوت» ساخته کیم تائه گون و «خواب» اثر جیسون در این جشنواره بسیار معتبر نمایش داده خواهند شد.

در هفتاد و ششمین دوره این جشنواره هیچ فیلم کره‌ای برای رقابت برای جایزه اصلی یعنی نخل طلا انتخاب نشده است.

«ناامید» و «تار عنکبوت» به ترتیب برای نمایش در بخش‌های نگاه ویژه و خارج از رقابت انتخاب شدند.

در «تار عنکبوت» اولین ساخته بلند سینمایی کیم جی وون بعد از سیزده سال و سومین فیلم او که در جشنواره کن نمایش داده می‌شود بازیگر قدیمی کره‌ای سونگ کانگ-هو که برنده جایزه بهترین بازیگر در جشنواره کن سال گذشته شد بازی می‌کند.

«تار عنکبوت» درادامه «یک زندگی تلخ و شیرین» در سال ۲۰۰۵، «خوب، بد، عجیب» در سال ۲۰۰۸ سومین فیلم کیم است که به بخش‌های غیررقابتی جشنواره کن دعوت می‌شود. در دو فیلم قبلی نیز آقای سونگ نقش اول را بر عهده داشت.

«ناامید» در بخش نگاه ویژه که روی فیلم‌های هنری تمرکز دارد پخش می‌شود. این فیلم با هنرنمایی سونگ جونگ-کی درباره شخصیتی به نام یون کیو است که می‌خواهد از زندگی روزمره خود فرار کند. یک روز، یون کیو با رئیس یک سازمان جنایتکار به نام چی-گون (با بازی سونگ) آشنامی شود و وارد یک شرایط خطرناک می شود.

درعین حال، فیلم «در روزگار ما» ساخته هونگ سانگ-سو به عنوان فیلم اختتامیه بخش شب کارگردان‌های کن انتخاب شده است.

«در روزگار ما» کیم مین-هی، کی جو-بونگ و سونگ سئون-می بازی می‌کنند و این فیلم دوازدهمین فیلم این کارگردان در جشنواره کن است. فیلم ترسناک «خواب» ساخته جیسون یو نیز برای نمایش در هفته منتقدان کن، که روی فیلم اولی‌ها و فیلم دومی‌های جوان تمرکز دارد، دعوت شده است.

یو در گذشته دستیار بونگ جون-هو کارگردان فیلم انگل برنده اسکار (۲۰۱۹) بوده است. در این فیلم لی سون-کیون و جونگ یو-می داستان یک تازه عروس و داماد را بیان می‌کند که در آن شوهر هنگام خواب رفتار‌های عجیبی از خود نشان می‌دهد.

فیلم «پروژه سکوت» اثر کیم تاوه-گون با بازی لی سون-کیون و جو جی-هون به بخش نمایش نیمه شب، یکی از بخش‌های خارج از رقابت که مختص فیلم‌های دارای جذابیت عامه پسند و ارزش هنری هستند، دعوت شده است.

«پروژه سکوت» داستان افرادی است که روی یک پل در حال فرو ریختن وسط مهی غلیظ گیر افتاده اند.

به گفته کارشناس‌های صنعت فیلم و سینما در کره جنوبی و کارشناس‌های حوزه بین المللی، دو فیلم کره‌ای «ناامید» و «خواب» این شانس را دارند که با جایزه دوربین طلا به خانه برگردند. این جایزه به اولین ساخته بلند سینمایی یک کارگردان در بخش‌های غیررقابتی جشنواره کن اهدا می‌شود. برنده، که توسط یک هیئت داوران مستقل انتخاب می‌شود، در مراسم اختتامیه جشنواره کن اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب