دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1402 - 10:11
فرزین در حاشیه جلسه هیئت دولت:

درباره آزادسازی منابع ارزی خبرهای خوبی در راه است

درباره آزادسازی منابع ارزی خبرهای خوبی در راه است
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر : 847816

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد رضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بررسی تخلفات ارزی در بانک مرکزی تشکیل دادیم،گفت: در این کمیته تمام شرکت‌هایی که سه تخلف دارند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تخلف اول این است که تعهد ارزی خود را ایفا نکرده باشند،اظهار کرد: در واقع ارز حاصل از صادرات خود را در موعد قانونی برگشت نداده باشند. تخلف دوم این است که در سامانه نیما تخلفاتی صورت بگیرد و محاسبه خارج از نرخی که بانک مرکزی تعیین کرده، صورت بگیرد.

رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: تخلف سوم هم این است که خارج از مقررات بانک مرکزی و قانونی در بازار رسمی، معاملاتی صورت بگیرد. تخلفات در این کمیته بررسی شده و با آنها برخورد قانونی می‌شود.

فرزین درباره میزان این بدهی‌ها نیز، گفت: اسامی شرکت‌های هنوز در حال بررسی است و اگر تخلفات محرز شد، اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه قانون به بانک مرکزی اختیار داده است و مطابق آن از شرکت‌ها توضیح می‌خواهیم و باید ارز خود را در مهلت قانونی بازگردانند،تاکید کرد: اگر شرکتی خارج از مقررات قانونی در بازار غیررسمی حضور پیدا کند، با آن برخورد می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره طولانی شدن فرآیند پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری نیز، اظهار کرد: سامانه ای در این زمینه طراحی شده اما متقاضی این وام ها بیشتر از عددی است که تعیین شده و باید این میزان تا پایان سال پرداخت شود.

فرزین با بیان اینکه سال گذشته تلاش شد تا تمام آن چیزی را که قانون تعیین کرده بود، در حوزه وام ازدواج پرداخت شود،افزود: اطمینان داشته باشید به اندازه ای که قانون تعیین کرده امسال هم تا پایان سال تسهیلات را خواهیم پرداخت و بر آن نظارت داریم که کمتر از آنچه که قانون تعیین کرده، نشود.

وی همچنین برخی نوسانات جزئی در بازار ارز و سکه و اینکه آیا تحت کنترل است، تصریح کرد: همه چیز تحت کنترل است. درباره نوسانات نرخ ارز می دانید که ماههاست که بازار آرام شده است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در گذشته نوساناتی رخ داد که بانک مرکزی ورود کرد و اکنون بازار آرام است.

فرزین اعلام کرد: خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در آینده در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته