رسالتمحوری روابطعمومیها
خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مجموعه خدوم روابط عمومی با کمترین امکانات، اقداماتی بزرگ، قابلتوجه و مثمر را ثبت کردهاند، به نوعی میتوان کار آنان را با خلق حماسه رزمندگان در دوران دفاع مقدس مقایسه کرد که با دستان خالی کارهای بزرگ انجام دادند.
کار در روابط عمومی عشق میخواهد و این مهم کار هرکسی نیست و برای بودن و کار کردن در مجموعه روابط عمومی باید عاشق بود.
روابطعمومیها در مواقع حساس وارد عمل میشوند تا نتیجه کار مجموعه دانشگاه انعکاس داده شود و این فعالیتها ضایع نشود و مورد خدشه قرار نگیرد.
کار روابط عمومی جهادی و زمان و مکان برای آنها بیمعنی است و برخی مواقع باید از خواب، خوراک و زندگی شخصی خود بگذرند تا انعکاس اخبار و رویدادها در زمان خود منشتر شود.
با گسترش رسانههای اجتماعی در دنیای کنونی و شیوههای مختلف ارتباطات، تأثیرگذاری در حوزه رسانهای و عمومی کشور دشوار شده، حتی این امر شاید از جراحی مغز و یک خط تولید تکنولوژی نوین هم سختتر باشد.
حیطه کاری فعالان عرصه روابط عمومی رسالتمحوری است نه وظیفهمحوری، روابط عمومی نباید فقط منعکسکننده خبر باشد، بلکه رصد و تحلیل مباحث و موضوعات پیشآمده بسیار مهم است. روابط عمومی باید تسهیلکننده ارتباطات بخشهای مختلف و جامعه و سازمان مربوطه باشد.
خلّاقیت مداوم، استفاده از تکنولوژیهای نوین، حرفهگرایی و آموزش مستمر، فراگرایشی عمل کردن و ایجاد وحدت و یادداشتبرداری از دیگر ویژگیهایی است که باید به آن توجه کرد.
امروزه با ابزار رسانه میتوان ذائقه مردم را تغییر داد و بسیاری از تحولات رقم زد، رسانه در آموزش و آگاهیبخشی جامعه میتواند نقش مهمی داشته باشد.
رسانه، رکن چهارم دموکراسی و اداره جامعه است و باید بهعنوان آیینه جامعه ابعاد مختلف آن را به نمایش بگذارد و این نقش مهم رسانه سبب شده هر کاری که مسئولان انجام میدهند به سرعت منتشر شود.
علیرضا بیاباننورد معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز
انتهای پیام/