دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1402 - 14:00
به منظور تثبیت آتش‌بس؛

هیئتی امنیتی از مصر به غزه سفر می‌کند

هیئتی امنیتی از مصر به غزه سفر می‌کند
مصر در تلاش برای تثبیت آرام‌سازی اوضاع میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، هیئتی امنیتی را به نوار غزه اعزام می‌کند.
کد خبر : 847709

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع آگاه اعلام کردند که قاهره، روز‌های آینده هیئتی امنیتی را در راستای تلاش برای تثبیت توافق آرام‌سازی اوضاع بین نیرو‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی راهی غزه خواهد کرد.

البته هنوز زمان دقیق این سفر مشخص نیست حال آنکه قاهره به هر شیوه‌ای در تلاش برای تثبیت آرام‌سازی اوضاع در غزه و اراضی اشغالی به ویژه در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست در قدس شریف است.

در همین راستا، منابع صهیونیستی مدعی شدند که نهاد‌های امنیتی اسرائیل نسبت به برگزاری راهپیمایی پرچم در روز پنجشنبه بدون هیچ مشکلی، خوش‌بین هستند.

راهپیمایی پرچم (پرچم رژیم جعلی اسرائیل) به مناسبت بزرگداشت روزی است که صهیونیست‌ها در ژوئن ۱۹۶۷ (هشتم خرداد) با یورش به قدس شرقی، آنجا را اشغال کردند و این روز را «روز اورشلیم» (قدس) نامیدند.

منابع امنیتی صهیونیستی نیز اعلام کردند که به ویژه پس از درگیری ۵ روزه اخیر در غزه، بعید است که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به دنبال شلیک راکت به سمت اراضی اشغالی در صورت برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس شریف باشند.

منابع خبری شنبه شب از آغاز اجرای توافق آتش‌بس در ساعت ۲۲ به وقت محلی بین نیرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر خبر دادند.

«محمد الهندی» از رهبران جنبش جهاد اسلامی به الجزیره گفت: توافق آتش بس شامل توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان، افراد و منازل است.

الهندی افزود: رژیم اسرائیل در این دور از تشدید تنش، ساختمان‌های غیرنظامی را هدف قرار داد و پاسخ ما دفاع از خود بود.

وی اضافه کرد که نقاط قوت و توانایی‌هایی داریم که به ما امکان می‌دهد، با حملات مقابله کنیم و ضمانت واقعی، اتحاد ما در برابر رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته