حجم زیاد تردد، علت اصلی خرابی آسفالت بزرگراههای پایتخت است
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود حقلطفی مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در جریان بازدید خبرنگاران از فرآیند روکش و آسفالتریزی بزرگراه آزادگان که امروز دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: محور آزادگان به طول ۳۸ کیلومتر از محورهای بزرگ و مواصلاتی پایتخت به شمار میآید و تردد و ترافیک در این محدوده بسیار زیاد است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر همه کمربندی تهران تکمیل نشده است و تردد در محور آزادگان بسیار زیاد و قابل توجه است و و شاهد ترافیک زیادی در این محور هستیم.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران یادآور شد: تردد کامیونها و ماشینهای سنگین در محور آزادگان باعث میشود که فشار مضاعفی به آسفالتها وارد شده و به تخریب آسفالت آزادگان منجر شود و به همین دلیل برنامهریزی روکش آسفالت ۲۲ بزرگراه از جمله بزرگراه آزادگان را در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.
حقلطفی خاطرنشان کرد: کار آسفالتریزی به طول ۹ کیلومتر از بزرگراه آزادگان، حد فاصل میدان فتح آغاز شده و در ادامه در مسیر همت و آزادراه تهران - شمال اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: از ترکیب سیمان و آسفالت خرده شده و خاک جهت بسترسازی و زیرسازی معبر آزادگان، استفاده میشود و تثبیت آن ۲ روز زمان میبرد و در نهایت روی معابر قرار داده شده و در مرحله آخر روکش آسفالت روی آن ریخته میشود و این فرآیند باعث میشود که کار آسفالت ریزی در نگاه شهروندان طولانی و کند جلوه کند.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تأکید کرد: خرابی آسفالت بزرگراه آزادگان باعث شده است که این ۹ کیلومتر در این محور انتخاب شود و خرابی آسفالت در اصل به دلیل حجم قابل توجه تردد خودروها و ماشینهای سنگین در مسیرهای این چنینی است.
حقلطفی با بیان اینکه ۹ کیلومتر از ۳۸ کیلومتر اتوبان آزادگان جهت آسفالتریزی در ۱۶ قطعه تقسیمبندی شده است اضافه کرد: تا ۶ ماهه نخست سال جاری کار آسفالتریزی این محدوده تکمیل میشود و در مجموع از ۱۶ قطعه تا کنون ۳ قطعه تکمیل و مورد استفاده قرار میگیرد.
وی یادآور شد: در انجام آسفالتریزی در منطقه ۲۲ شهر تهران، ۳۰۰ هزار تن آسفالت ریزی در بزرگراه مربوطه مورد استفاده قرار میگیرد و برای هر یک کیلومتر ۱۵ روز زمان مورد نیاز است.
مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود:در سال ۱۴۰۲ یک و نیم میلیون تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی مورد استفاده قرار میگیرد.
انتهای پیام/