دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1402 - 16:16
در نشست هم‌اندیشی دانشجویان با نماینده مجلس تأکید شد؛

لزوم شناسایی و حل مسائل تخصصی توسط تشکل‌های دانشجویی

لزوم شناسایی و حل مسائل تخصصی توسط تشکل‌های دانشجویی
نشست هم‌اندیشی دانشجویان با نماینده مجلس شورای اسلامی در ممسنی برگزار و بر لزوم شناسایی و حل مسائل تخصصی در جامعه از سوی دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی تأکید شد.
کد خبر : 847593

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی مجید انصاری نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بسیج، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه‌های ممسنی و رستم و فعالان دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی برگزار شد.

در این نشست پویا و بانشاط، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان فعال فرهنگی حضور داشتند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در این نشست گفت: همواره دانشگاهیان شهرستان ممسنی به همراه مسئولان و دانشجویان پای کار و پیگیر فعالیت‌های مهم فرهنگی، اجتماعی و محوری که در دانشگاه انجام می‌شود بوده‌اند.

علی کریمی افزود: دانشگاهیان باید مسائل و مشکلات حوزه تخصصی و دانشگاهی خود را در جامعه بیابند و در نهایت ضمن پیگیری تا حصول نتیجه جریان‌ساز باشند.

وی، خطاب به دانشجویان گفت: دانشگاه فضای تجربه، کسب دانش و علم است و انتظار از قشر دانشجو و دانشگاهی این است که همواره در بستر پیشرفت اهداف فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گام بردارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی درباره سند توسعه راهبردی شهرستان‌های ممسنی بزرگ افزود: در چند سال اخیر با توجه به اهمیت کار و همراهی نخبگان با نماینده ممسنی در مجلس شورای اسلامی قبل از ارائه اسناد راهبردی توسط دولت ریل‌گذاری فعالیت‌ها برای شهرستان‌های ممسنی و رستم و چشم‌انداز ۱۰ ساله تدوین این فعالیت‌ها، با همراهی نخبگان ریل‌گذاری پیشرفت هر دو شهرستان و خطوط لازم برای توسعه و پیشرفت ترسیم شد.

کریمی تأکید کرد: در این زمینه میان مردم و مسئولان میثاق‌نامه‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه براساس سند، مسئولان باید جوابگوی عملکردشان باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری توسط مسئولان دانشگاه در راستای تدوین سند فوق مهم تلقی شده و ما باید ضمن نگاه باز و فراگیر در راستای توسعه و ترقی شهرستان‌های ممسنی و رستم گام‌های مثبتی برداریم.

دانشگاهیان باید مسائل حوزه دانشگاهی را تا حصول نتیجه پیگیری و جریان‌سازی کنند

نماینده مردم شهرستان‌های ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی هم با تأکید بر گفتگومحور بودن فضای دانشگاهی گفت: دانشگاه فضای تجربه است و محدودیتی در آن نیست، بنابراین باید جریان‌سازی درست در این فضا شکل بگیرد و مسائل دانشگاه را به حریم فضای اجتماعی با نیت درست، خیرخواهانه و انتقادی نشر داد.

انصاری تبیین کرد: فعالیت‌های گفتگومحور و آزاداندیشی با ارائه مدل مدیریت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی با همکاری مسئولان دانشگاه در حال برگزاری است و دانشگاه همواره در مسیر پیشبرد اهداف فرهنگی و بستر فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی و حل مسائل تخصصی در جامعه از سوی دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و شهرستان‌های ممسنی و رستم باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان ورود کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور رؤسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی در این نشست اظهار کرد: این نشست موجب می‌شود دانشجویان از سطوح بالا مانند مجلس و سایر قوا و مسائل داخلی کشور و رخداد‌های مربوطه اطلاع پیدا کنند و با توجه به بیان مسائل کلیدی و مهم، آگاهی استادان و دانشجویان افزایش یافته و در مقابل نمایندگان با مطالبات دانشجویان آشنا می‌شوند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود درباره مسائل خارجی و فرامنطقه‌ای گفت: اکنون دنیا شاهد ناتوانی آمریکا در رفع بحران‌های منطقه‌ای هستند و شاهد کمرنگ‌تر شدن حضور آمریکا در بحران‌های منطقه هستیم.

وی افزود: چین با وجود اینکه ادعای ابرقدرت بودن سیاسی نداشته و توجه ویژه او به سیاست‌های اقتصادی است خود را همراه با آمریکا در محافل سیاسی قلمداد نمی‌‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در موضوع بحران‌های منطقه‌ای برخی از کشور‌های دیگر از آمریکا جلوتر هستند و اظهارات رئیس جمهور فرانسه آشکار و محرز است که گفت: «اروپا باید دنبال نقش جدیدی در معادلات بین‌المللی باشد و از میانه‌روی صرف از سیاست‌های آمریکا دست برداریم.»

انصاری توضیح داد: شرایط شکننده اتحادیه اروپا و وضعیت رئیس جمهور فرانسه از شاخصه‌های مهمی است که همدستی و هم‌راستایی در اتحادیه اروپا برای حمایت و تعبیر پیروی از آمریکا وجود ندارد و این شکنندگی در اتحادیه اروپا بیانگر آن است که اروپا در راستای موضع‌گیری‌های خود در منطقه و مجامع جهانی، رویکرد‌های متفاوتی دارد و این نشان‌دهنده ضعف آمریکا در مهار رقباست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته