دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1402 - 12:37
بعد از موشک‌های سایه طوفان؛

انگلیس پهپاد‌های تهاجمی دوربُرد تحویل کی‌یف می‌دهد

انگلیس پهپاد‌های تهاجمی دوربُرد تحویل کی‌یف می‌دهد
دولت لندن به کی یف وعده ارسال پهپاد‌هایی با بُرد پروازی بیش از ۲۰۰ کیلومتر را داده حال آنکه پیشتر هم اوکراین را به موشک‌های «سایه طوفان» مجهز کرده بود.
کد خبر : 847537

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، دولت لندن ساعاتی بعد از ورود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به انگلیس، از تصمیم «ریشی سوناک» نخست وزیر این کشور برای تحویل پهپاد‌های دوربرد جدید به کی یف خبر داد.

در بیانیه‌ای که از سوی دولت لندن منتشر شد، می‌خوانیم: امروز، نخست وزیر بر تعهد خود مبنی بر تأمین صد‌ها موشک پدافند هوایی و سامانه‌های بی سرنشین برای دولت کی یف ازجمله صد‌ها فروند پهپاد تهاجمی با بُرد پروازی بیش از ۲۰۰ کیلومتر، تاکید خواهد کرد.

طبق این بیانیه، تجهیزات نظامی جدید ظرف ماه‌های آینده تحویل کی یف می‌شود.

تور اروپایی رئیس جمهور اوکراین با هدف تضمین حمایت‌های نظامی از کی یف، دستاورد‌های زیادی برای او داشته که ازجمله می‌توان به بسته کمک نظامی ۳ میلیارد دلاری آلمان و وعده فرانسه برای تأمین ده‌ها دستگاه خودرو زرهی و تانک سبک اشاره کرد.

علاوه بر تجهیز کی یف به پهپاد‌های دوربرد، انگلیس پیشتر هم موشک‌های دوربرد «سایه طوفان» را به اوکراین داده بود.

همزمان، درحالی‌که اسناد لو رفته پنتاگون حاکی از خُلف وعده زلنسکی در نحوه استفاده از تسلیحات اهدایی غرب و قصد وی برای حمله به خاک روسیه است، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر افزایش کمک تسلیحاتی به اوکراین، از تسلیح این کشور به سلاح‌های دوربرد استقبال کرده است- امری که ابعاد جنگ را بیش از پیش گسترده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته