دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1395 - 15:53
با حضور سلطانی فر و ماهیر اونال

نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و ترکیه برگزار شد

نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و ترکیه با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ماهیر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه برگزار شد.
کد خبر : 84745

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، در نشست مشترک فعالان صنعت گردشگری ایران و ترکیه که صبح امروز 23 اردیبهشت ماه در هتل لاله تهران برگزار شد، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اراده جدی روسای جمهور دو کشور برگسترش روابط همه جانبه ایران و ترکیه، گفت: دو کشور در راستای توسعه همکاری‌های گردشگری، استفاده از ظرفیت‌های متقابل و انتقال تجربیات، اراده جدی دارند.


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری های گردشگری بین ایران و ترکیه در چند محور پیگیری می‌شود، ادامه داد: ایجاد شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی دو کشور در ایران و ترکیه، مورد تاکید روسای جمهور دو کشور است و با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در نشست امروز، امیدواریم تفاهم مشخص و عملیاتی در این خصوص صورت گیرد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: ایجاد تعادل و هماهنگی در زمینه گردشگران ورودی، یکی دیگر از زمینه های توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور است، در حال حاضر تعداد گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می کنند نسبت به گردشگرانی که از ترکیه به ایران می آیند، رقم قابل توجهی است.


وی با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در ایران وجود دارد، ادامه داد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و زیارتی که در ایران وجود دارد، مورد توجه گردشگران کشور ترکیه است و در شرایط جدید کشور ما، پس از لغو تحریم های ناعادلانه و اجرای برجام، شرایط حضور گردشگران ترکیه در ایران فراهم شده است.


سلطانی فر همچنین ایجاد تورهای تلفیقی را از دیگر محورهای همکاری های گردشگری بین دو کشور دانست و افزود: ایجاد تورهای تلفیقی برای گردشگران کشورهای چین، اندونزی و هندوستان با هدف بازدید از ایران و ترکیه، موجب آشنایی بیشتر گردشگران این کشورها با جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه می شود.


معاون رئیس جمهور اضافه کرد: ایران و ترکیه دارای منافع، هویت فرهنگی-تاریخی و تاریخ مشترک هستند، همچنین برنامه ریزی توسعه هر دو کشور به گونه ای است که از ظرفیتهای گردشگری خود به بهترین نحو استفاده کنند و برگزاری تورهای تلفیقی به توسعه گردشگری دو کشور کمک شایانی خواهد کرد.


وی گفت: استفاده از تجربیات و اندوخته های کشور ترکیه به عنوان یکی از 10 کشور برتر دنیا در حوزه گردشگری از دیگر محورهای همکاری بین ایران و ترکیه است، با توجه به تاکید رئیس جمهور کشورمان بر رونق گردشگری، حرکت جدیدی در این حوزه آغاز شده است و ما از حضور سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بخش گردشگری ایران استقبال می کنیم.


آماده ارائه تجربیات خود در زمینه گردشگری به ایران هستیم


در ادامه این نشست، ماهیر اونال وزیر فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه با ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: روابط دو کشور ایران و ترکیه در تمامی زمینه ها در حال پیشرفت است.


وی با اشاره به مذاکرات خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر ماه گذشته رئیس جمهور به ترکیه، تصریح کرد: مذاکرات و نشست های مفیدی در راستای توسعه همکاری های دو کشور صورت گرفته است و امیدواریم نشست امروز به امضای یک پروتکل اجرایی در زمینه افزایش همکاری های گردشگری منجر شود.


وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اشاره به اینکه افزایش تعداد گردشگران ترکیه که به ایران سفر می کنند در اولویت همکاری های بین ایران و ترکیه است، اضافه کرد: ایجاد زیربنای لازم برای توسعه گردشگری یک ضرورت است و ما آمادگی داریم تا در روندی که ایران پیش گرفته است تمامی تجربیات خود را در اختیار این کشور قرار دهیم.


ماهیر اونال با تاکید بر اینکه افزایش تعداد پروازهای چارتر بین دو کشور موجب تبادل بیشتر گردشگران ایرانی و ترکیه ای می شود، گفت: ایران و ترکیه امتیازهای بزرگی در زمینه گردشگری دارند و می توانند با همکاری در این بخش به موفقیتهای بشتری دست پیدا کنند.


وی در پایان اضافه کرد: ایران و ترکیه دو کشور بزرگ هستند که می توانند در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نقش اساسی و تاثیرگذاری داشته باشند.


نشست تخصصی فعالان صنعت گردشگری ایران و ترکیه پس از سخنرانی مسئولان گردشگری دو کشور برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته