دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1402 - 11:06
هیات مدیره سرخابی‌ها را وزارت ورزش و اقتصاد معرفی می‌کند نه سازمان خصوصی سازی

ماجرای سوء برداشت از یک مصاحبه و کنایه‌های مسئولان وزارت ورزش/آیا وزیر اقتصاد ترمز قربانزاده را می‌کشد؟

ماجرای سوء برداشت از یک مصاحبه و کنایه‌های مسئولان وزارت ورزش آیا وزیر اقتصاد ترمز قربانزاده را می‌کشد؟
انتخاب هیات مدیره استقلال و پرسپولیس با نظر دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد خواهد بود نه سازمان خصوصی سازی.
کد خبر : 847320

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، استوری ها و توییت های اخیر حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد تاریخ مجامع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و همچنین تاکید بر اینکه به زودی هیات مدیره دو باشگاه طبق پروتکل های مشخص شده سازمان خصوصی سازی تغییر خواهند کرد باعث ایجاد تنش و حساسیت شده است و کار به جایی رسید که وزارت ورزش و جوانان مجبور شد تا مقابل این موضوع واکنش نشان دهد.

** واکنش تند هیات مدیره پرسپولیس به قربانزاده

حسین قربانزاده که معاون خاندوزی وزیر اقتصاد هم هست، در حالی از تاریخ برگزاری مجامع و تغییرات در هیات مدیره خبر داده که از نظر زمانی، حساسیت مسابقات لیگ و جام حذفی را لحاظ نکرده بود و از سویی او در حالی به دنبال تعیین تکلیف هیات مدیره دو باشگاه است که 10 درصد سهام دو باشگاه تا این لحظه در بورس عرضه شده و همچنان 90 درصد این سهام در اختیار دولت قرار دارد.نکته ای که حتی حسین خبیری عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم بعد از بازی با گل گهر در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد و از او خواست بیشتر به فکر واگذاری 51 درصد بلوکی سهام دو باشگاه باشد.

** تاکید وزارت ورزش بر مالکیت وزارت اقتصاد و ورزش نه سازمان خصوصی سازی

همچنین روز گذشته هم میر هادی قره سیدرومیانی معاون بخش حقوقی وزارت ورزش تاکید کرد که  اظهار نظر سازمان خصوصی‌سازی در خصوص مالکیت و چگونگی مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فاقد مبنای حقوقی و قانونی است. مالکیت این دو باشگاه با دو وزارتخانه است.

** برداشت اشتباه از صحبت های بخش حقوقی وزارت ورزش

مصاحبه ای که البته در فضای مجازی بازتاب اشتباه داشته و خیلی ها این برداشت اشتباه را کرده اند که وزارت ورزش خودش معترف شده که مالکیت دو باشگاه همچنان در اختیار وزارت ورزش است و همین باعث می شود تا مسئولان AFC نسبت به صدور مجوز حرفه ای سرخابی ها به دلیل مالکیت مشترک روی خوش نشان ندهد. این درحالی است که وزارت ورزش طبق تصمیمی که در یک ماه گذشته گرفته شده تاکید کرده مالکیت دو باشگاه در اختیار دو وزارتخانه ورزش و اقتصاد است.

در مجمع قبلی که دو باشگاه برگزار کردند تصمیم بر این شد تا مالکیت  پرسپولیس در اختیار وزارت ورزش و مالکیت استقلال در اختیار وزارت اقتصاد باشد و براساس همین تصمیم هم مدارک مالکیت دو باشگاه در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بارگذاری شده است. ( اینجا بخوانید)

** وزیر اقتصاد ترمز قربانزاده را می‌کشد؟

نکته دومی که در واکنش های وزارت ورزش و جوانان در مورد اظهارات قربانزاده مشهود است مربوط به این می شود که تصمیم گیری برای تغییرات در هیات مدیره دو باشگاه با نظر هر دو وزارتخانه است و چون سازمان خصوصی سازی زیر مجموعه وزارت اقتصاد است نمی تواند به تنهایی تصمیم گیر برای دو باشگاه باشد. قرار است از سوی وزارت ورزش برای هر دو هیات مدیره نفراتی تعیین شود و وزارت اقتصاد هم می تواند طبق هماهنگی با وزارت ورزش نفرات خود را اعلام کند. اینکه از اعضای فعلی کدام یک باقی بمانند یا جدا شوند قطعا با نظر وزارت ورزش و وزارت اقتصاد خواهد بود و باید دید با توجه به اینکه حمید سجادی وزیر ورزش با خاندوزی وزیر اقتصاد ارتباط خوبی دارد باعث می شود تا وزیر اقتصاد از قربانزاده بخواهد تا روز تصمیم گیری، دست از اطلاع رسانی در  مورد وضعیت دو باشگاه بردارد یا خیر.

روز گذشته هم  محمد پولادگر معاون قهرمانی وزارت ورزش هم در کنایه به اظهارات قربانزاده اشاره کرد که متاسفانه خیلی از مراتب و طبقه‌بندی اطلاعاتی کشورمان رعایت نمی‌شود و همه بدون رعایت جایگاه خود حرف می‌زنند که این اظهار نظر در واقع کنایه به قربانزاده بود که طی این مدت در مورد تعیین تکلیف وضعیت دو باشگاه اظهار نظرهای مختلفی انجام داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته