دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1402 - 12:05
کمیته اخلاق در چند مورد تصمیم جدی خواهد گرفت

تاج: سرمربی تیم امید را امروز یا فردا اعلام می کنیم/ کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باید با دلیل یک باشگاه را حذف یا ابقا کند

تاج: سرمربی تیم امید را امروز یا فردا اعلام می کنیم  کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باید با دلیل یک باشگاه را حذف یا ابقا کند
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شرایط، موانع و ظرفیت‌های تیم امید که وجود دارد را اعلام کردیم. 
کد خبر : 847140

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی تاج پس از جلسه ستاد عالی بازی‌های آسیایی اظهار داشت: جلسه ستاد عالی بازی‌های المپیک و بحث تیم امید بود. من هم در این جلسه حاضر بودم. شرایط، موانع و ظرفیت‌های تیم امید که وجود دارد را اعلام کردیم. 

وی ادامه داد: توانمندی‌های کشورمان که موجود است را گفتیم. به هر صورت صحبت‌ها را شنیدند و روی آن تصمیم‌گیری خوبی انجام شد. بنا بر انتخاب و اعلام سریع سرمربی تیم امید شد که ان‌شاءالله امروز این کار را بکنیم.

** موضوع تیم امید فقط انتخاب سرمربی نیست

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: همه موضوع‌ها واقعا سرمربی نیست. چون زمان معرفی سرمربی شده ولی اگر پیش از این هم سرمربی معرفی می‌شد امکان برگزاری اردو در هفته‌های پایانی لیگ وجود نداشت ولی این هفته لیگ ما تمام می‌شود و باید برویم به سوی تشدید اردوهای تیم ملی امید و اردوهای تیم‌های دیگرمان که باید انجام دهیم. به همین دلیل امروز روز مناسبی برای ستاد عالی بازی‌ها بود که گزارش فدراسیون فوتبال را به طور مفصل شنید.

** این حساسیت در مورد تیم امید در گذشته این به شیوه نبوده است

وی در مورد اینکه بنا دارد تا در مورد گزینه‌های تیم امید صحبت کند، عنوان کرد: نه، بناست امروز سرمربی معرفی شود و گزینه‌هایی از کشور بودند که قابلیت‌های خوبی دارند و هر کدام دارای ویژگی‌های خاص هستند. به هر جهت همین که حساسیت برای تیم ملی امید هست و بعد از سال‌ها همه امید دارند تا این تیم به المپیک برود این خیلی خوب است و این حساسیت در گذشته به این شیوه نبوده است. من ارزیابی‌ام مثبت است و امیدوارم بهترین نتیجه را بگیریم.

** حسینی و علیدوستی گزینه هستند

تاج در مورد اینکه از میان مجتبی حسینی و حمید علیدوستی کدامیک سرمربی تیم امید می‌شوند، گفت: غیر از این‌ها کسان دیگری هم هستند که به هر جهت مطرح شده، به نظرم تا عصر امروز یا نهایتاً فردا معرفی می‌شود. ان‌شاءالله کار در هفته آینده شروع می‌شود.

** روز گذشته ناظران لیگ کارشان را خوب انجام دادند

وی در پاسخ به اینکه فدراسیون چه برنامه‌ای دارد تا همه چیز به مساوات در هفته آخر لیگ برتر برگزار شود و بازی‌های پر هیجانی را شاهد باشیم، تأکید کرد: خوشبختانه ضعف‌هایی هست ولی قابلیت‌ها خیلی بیشتر است. الان می‌بینیم همه ورزشگاه‌ها پر شده و همه چیز به هفته آخر موکول شده است. مجموع بخشنامه‌هایی در نظر گرفتیم که یکی از آنها در خصوص ناظران مسابقات است. روز گذشته این ناظران کارشان را به خوبی انجام دادند و امیدواریم بتوانیم تغییری برای آینده در نگاه ناظران لیگ و ناظران داوری انجام بدهیم.

** کمیته اخلاق در چند مورد تصمیم جدی خواهد گرفت

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: روز گذشته برای آنها روز خوبی بود و خود داوران نیز با وجود برخی اشتباهات، عملکرد خوبی داشتند، اما دقیق نمی‌دانم اشتباهشان چه بود ولی برای هفته پایانی پس فردا جلسه‌ای در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان لیگ، کمیته‌های داوران، انضباطی، اخلاق و... برگزار می‌شود. یکسری صحبت‌ها نیز شده که کمیته اخلاق قطعا در مورد آنها تصمیم جدی خواهد گرفت.

** این طور نیست که باشگاهی از آسیا حذف شود

وی در واکنش به اینکه فدراسیون فوتبال مشخصاً می‌خواهد برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس در آسیا چه کار کند، تصریح کرد: برای مجوز حرفه‌ای من دیده‌ام گفته‌اند ممکن است باشگاهی حذف شود، اما این جور نیست. اگر قرار باشد هر باشگاهی حذف می‌شود، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و AFC دلایلش را به‌طور واضح می‌گویند. چیزی نیست که به حرف کسی یک باشگاه حذف بشود و باشگاه دیگر  حذف نشود. حتما باید دلایلش را به باشگاه‌ها مشخصاً با کدهای صدور مجوز حرفه‌ای که پیش از این اعلام و به باشگاه‌ها ابلاغ شده، اعلام کنند. وضع باشگاه‌های کشور را خوب دیده و خیلی به این موضوع با وجود برخی نگرانی‌هایی که به باشگاه‌ها می‌دهند منفی نگاه نمی‌کنم. این جوری نیست به هر جهت باید صبر کنیم تا کمیته صدور مجوز حرفه‌ای اعلام نظر کرده و پس از آن از طرف AFC راستی‌آزمایی شود.

** کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باید با دلیل یک باشگاه را حذف یا ابقا کند

تاج تأکید کرد: نه اینکه نگرانی وجود ندارد و همه تیم‌ها تأیید می‌شوند، اما اینکه هر فردی بیاید و کاری کند، یا اینکه نفوذی باشد، درست نیست. کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باید با دلیل یک باشگاه را حذف یا ابقا کند.

** هفته پایانی بحث بلیت فروشی مدیریت می شود

وی در خصوص اینکه سازمان لیگ می‌خواهد برای سازماندهی بلیت فروشی بازی‌ها چه کند تا تماشاگرانی که بلیت دارند، بدون مشکل وارد ورزشگاه شوند، عنوان کرد: هفته آخر مدیریت می‌شود. البته بحث مسئولیت، کنترل، برنامه‌ریزی و وجه بلیت فروشی در اختیار خود باشگاه‌ها است. سازمان لیگ هم روی این موضوع نظارت دارد که می‌تواند نظارت خود را بیشتر کند. در حال حاضر ورزشگاه آزادی مشکلاتی دارد. ورزشگاه آزادی در حال حاضر هم از لحاظ جمعیت و هم نقطه نظرات برخی نهادها، مشکلاتی دارد که امیدواریم سال آینده به یک ترکیب و برنامه ریزی از طریق سامانه برسیم تا هر فردی با خرید بلیت روی صندلی خودش بنشیند. کار خیلی سختی هم نیست و حتما حل می‌شود.

** نشنیدم ورزشگاه آزادی نتواند میزبان لیگ قهرمانان باشد

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اینکه حقیقت دارد ورزشگاه آزادی میزبان لیگ قهرمانان آسیا نخواهد بود، تصریح کرد: من همچین چیزی را نشنیدم و فکر نمی‌کنم صحت داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته